|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
By the Sea
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergang
Veldig enig dette.
|
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
#103 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergang"Hvor er du fra?"
|
|
|
#104 |
|
Passiv
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangAltså - Brutus er jo vårt herværende eksempel på at joda - det finnes rasister i Norge. Det finnes folk som går rundt og mener diverse nedsettende ord om både folk med mørk hudfarge generelt og også om en datter av Marte Michelet spesielt. Det er jo ikke stort annet å gjøre enn å ta til etterretning at sånne skrekkeksempler på nordmenn som Brutus finnes når det gjelder spørsmål om hudfarge og jobbe hardt og stå på for at vi andre ikke skal oppfattes som "samme ulla" av alle med mørk hud på samme måte som de håper at vi ikke skal dømme samtlige fra Asia ut fra Mullah Krekar. Det er igrunnen ikke annet å si enn at det finnes idioter i alle farger og kulturer. Vi får bare være glade for at det er mange som vet at det er noe annet enn at de fleste farger og kulturer er dominert av idioter. Sist redigert av Slettet bruker : 01-06-11 kl 10:04. |
|
|
|
#105 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangJeg skjønner virkelig, virkelig ikke at noen gidder å bite på Brutus-brawl.
|
|
|
#106 |
|
Glamorøs
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangJeg syns det er ugreit at Brutus greier å få enhver diskusjon om etnisitet til å bli en greie hvor det bare diskuteres med ham. På grunn av det kvier jeg meg for å starte diskusjoner om temaene, siden alle biter på hver eneste gang. Jeg skulle ønske vi kollektivt kunne overse ham, slik at ikke hver eneste diskusjon han deltar i havner ned på hans nivå. Jeg har virkelig ikke noe behov for å si at han er grei i andre sammenhenger heller, de mørkebrune meningene hans gjør at jeg virkelig blåser i alt annet han kommer med også. Jeg syns rett og slett ikke han fortjener oppmerksomhet.
|
|
|
#107 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangEnig. Jeg innrømmer lystig at jeg ikke en gang leser innleggene hans, siden jeg er sikker på at de ikke en gang inneholder noen ekte meninger, kun tabloide påstander for å provosere. Da kan jeg jo heller lese VG, lizzm.
|
|
|
#108 |
|
Hertuginne
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangBlogginnlegget til Kristin Clemet, som Lisa linket til, sa veldig mye av det jeg har tenkt etter å ha lest Brockmannrapporten og diverse innlegg her og der. Debattantene har stilt seg i hver sin grøft og ingen gidder diskutere det som er i midten, nemlig det som er et ganske sammensatt og komplisert bilde og ikke minst diskutere konkrete løsninger. I stedet så biter man på dårlig FrP-retorikk og kollektivt ønsker innvandrere dit peppern gror.
|
|
|
#109 |
|
Passiv
|
Joa. Men han er jo et greit (grelt) eksempel på at holdninger vi trodde vi var kvitt ikke er borte. |
|
|
|
#110 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ja, enn om det var slik i dag du! Den gode gamle blendahvite rasismen, ukomplisert og primitiv. Så kan man sette seg på repeat og slippe å stadig utvide begrepet for å patronisere folk man ikke deler mening med.
...på bedringens vei? Sist redigert av Brutus_ : 01-06-11 kl 10:45. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangOk, Glitter og Candy. Dere har rett.
|
|
|
#112 |
|
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangDere har helt rett, Glitter og Candy. Jeg var bare litt amper i går, og klarte ikke å la være...
|
|
|
|
#113 |
|
Glamorøs
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangNå har jeg lest innlegget til Clemet, det var veldig bra. Det gjorde også at jeg syns Michelet sitt har vært veldig nødvendig, for det har da gjort at Clemet skriver som dette. Hun hadde jo ikke gjort det, om ikke Michelet hadde dratt debatten over i det personlige. Jeg syns også at hun bommer når hun sier at Michelet må tåle at dette snakkes om. Det tror jeg hun gjør helt fint, men som Clemet påpeker selv, det problematiske handler om hvordan man vektlegger debatten.
|
|
|
#114 |
|
|
Eh, Tallulah mener jeg. Ble påvirket av Polyanna.
|
|
|
|
#115 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangTemaet er viktig. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangTa eksemplet kontantstøtten. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Glamorøs
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangJeg syns kontantstøtten er problematisk fra et hvert synspunkt. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal betale noen for å ikke benytte seg av et gode.
|
|
|
#120 |
|
Erfaren nok
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |