Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokrangling
Vi har hatt bare greie naboer, og aldri kommet i noen krangel. Heldigvis.
Noen sære hendelser har det jo vært. Vi ble blant annet stående temmelig målløse å se på en nabosønn en gang. Det var midt på vinteren, og jeg ble oppmerksom på at gutten (tenåring) satt ute på trappen, og at han løp inn hver gang det passerte en bil, for så å komme ut igjen.
Vi bodde i et lite trafikkert område, men hadde et rush på morgen og ettermiddag, i forbindelse med en barnehage, og dette var på ettermiddagen.
Jeg ble stående å se litt på dette her, for det så litt merkelig ut, og plutselig oppdaget jeg at gutten kun var iført en t-skjorte... Og han satt på trappen og onanerte...
Jeg ble en smule satt ut kan man si. Ikke at det sjenerte meg så veldig, men jeg tenkte på den gamle damen ved siden av, som hadde stuevinduene vendt mot der han satt, og så tenkte jeg at det måtte være ufyselig kaldt for gutten, og ikke minst upraktisk, all den tid han måtte avbryte akten hver gang det kom en bil.
Mannen min åpnet til slutt verandadøra vår, og smalt den igjen så det hørtes godt. Var en gutt som beinfløy inn igjen da, og han hilste aldri mer på oss etter det. Han snudde seg rødmende bort.
Og samme nabo, men da far i huset, oppførte seg noe besynderlig da vi ved to anledninger måtte tilkalle brannvesenet opp i gata vår.
Første gangen så var det røykvarsleren til de vi delte tomannsbolig med som ulte, og de var bortreist. Vi ringte brannvesenet, og de kom. Det dukket opp mange naboer som var bekymret for hva som skjedde, men han her han kom da ikke. I stedet så la jeg merke til at han var ute og ristet tepper. Mange tepper. Så mange tepper at jeg til slutt begynte å skjønne hva han holdt på med...
Han var så nysgjerrig, men kunne da ikke komme bort for å høre hva som sto på, så derfor ristet han teppene sine, mange ganger.
Det siste vi så av han den dagen, var da han kom ut med en søppelpose. Han gikk og så mot oss, og runder hjørnet på huset sitt litt for tidlig, med det resultat at han går på trynet i veggen 
Andre gangen var det pipebrann hos den eldre naboen. Vi så en flere meter høy flamme som slo opp, og ringte selvfølgelig etter brannvesenet.
Også da var denne naboen veldig opptatt med mye utendørs, og når brannvesenet dro, så kommer han med følgende kommentar til mannen min: Å, dere så det samme som meg ja?
Han hadde altså sett brannen, men ikke gjort noe med det.
And how I got to where I am
|