Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"
Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.
Eller sagt på en annen måte: Når dere har barnebursdager - hvor mange spiser kake da? Nesten ingen, er min erfaring.
Det er faktisk helt forskjellig, det har overrasket meg også. I bursdagene til barna mine brenner jeg inne med kake, men når jeg en sjelden gang har tatt det med i klassen går ALT med. Med 25 i klassen så blir det "bare" et stykke på hver, men elevene virkelig koser seg med det. Så ja, som lærer hadde jeg satt pris på 1 kake (eller en pose boller) siste skoledag. (Avklar helst på forhånd).
Det går imidlertid ikke i den klassen jeg har nå, med rekordmange allergikere. Egentlig ganske greit for elevene at 1/3 av klassen er allergiske for de føler seg ikke annerledes. På bursdagene har jeg åpnet for fruktfat, og når vi skal ha kos siste skoledag i år skal alle ha med 1 ferdig oppskjært frukt hver. Da får vi et bugnende og fargerikt fruktfat - også veldig pop.
Men altså; en sjokoladekake gjør stor lykke. Jeg skal sende med sønnen min boller i morgen - etter "bestilling" av læreren.
|