|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser dere prikker?
Jeg mener selvsagt ikke at det burde innføres en hel rekke detaljerte regler og retningslinjer. Men jeg synes det burde være en eller annen slags terskel for å kunne gå inn og lese prikkekommentarer. Ikke fordi jeg har tenkt å slenge så masse dritt gjennom prikker, og ikke fordi jeg mottar så masse spennende den veien heller. Mer fordi den funksjonen rykteknappen fyller, er å kunne skrive noe litt mer privat enn man ville gjort i tråden. Jeg sender tross alt en melding til en bestemt person, min egen reaksjon på ett bestemt innlegg. Uavhengig av hva teknologien måtte muliggjøre eller hva som alltid har vært sånn, så gir rykteknappen inntrykk av å være en slags personlig hurtigsvarknapp.
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Og hva mener du om "outing" da? Da er jo ikke meldingen bare til denne ene personen,, men til hele FP.
|
|
|
#3 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Outing er nå annerledes allikevel, fordi da er det noe ved denne kommentaren vedkommende har fått som gjør at den personen selv velger å offentliggjøre den. Hvis jeg mottar et postkort, er det mitt postkort og jeg kan selv velge hva jeg vil gjøre med det. Men hvis noen overordnede spionerte på posten min, ville jeg følt det som et overtramp selv om det bare står pjatt der.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Det er det, altså. Altså ikke en teknisk sperre, men en "mental", om du vil. Det er sjelden noen av oss leser prikkekommentarer, og det er aldri uten grunn, og grunnen er alltid at det er, eller vi tror det ser ut til å kunne bli, en konfliktsituasjon som det er verdt å kunne se tydelig for å kunne gjøre noe med.
Det er sant.
|
![]() |
| Emneord |
| forumdriften, klassiker, krangling |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|