Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvorfor leser dere prikker?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 21:49   #11
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor leser dere prikker?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ikke nødvendigvis klare retningslinjer er en fordel i en slik sammenheng. Det skal ganske mye til for at forhåndsdefinerte retningslinjer skal være godt egnet i forhold til alle situasjoner som oppstår. Det meste av den jobben vi gjør som moderatorer, går ut på å avverge konflikter før de oppstår (eller blir verre), det er uhyre sjelden snakk om faktiske regelbrudd, og temmelig sjelden klager fra andre brukere.

Men hvilken type retningslinjer synes du det burde være? (Bortsett fra det konkrete du nevner, om at man kan lese prikker hvis mottageren innrapporterer?)

Jeg mener selvsagt ikke at det burde innføres en hel rekke detaljerte regler og retningslinjer. Men jeg synes det burde være en eller annen slags terskel for å kunne gå inn og lese prikkekommentarer. Ikke fordi jeg har tenkt å slenge så masse dritt gjennom prikker, og ikke fordi jeg mottar så masse spennende den veien heller. Mer fordi den funksjonen rykteknappen fyller, er å kunne skrive noe litt mer privat enn man ville gjort i tråden. Jeg sender tross alt en melding til en bestemt person, min egen reaksjon på ett bestemt innlegg. Uavhengig av hva teknologien måtte muliggjøre eller hva som alltid har vært sånn, så gir rykteknappen inntrykk av å være en slags personlig hurtigsvarknapp.

Så lenge det gis inntrykk av at meldingen er til denne personen og ikke til hele moddelaget, burde så være tilfellet.

Hvis det ikke er på denne måten, burde det være tydeligere kommunisert. Det viktigste med retningslinjer er ikke hvor detaljerte de er, men at de er forholdsvis likt oppfattet av alle parter.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
forumdriften, klassiker, krangling

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.