Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken farge er fin i trappetrinn?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-11, 11:06   #1
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?

Vi har sisalteppe under stuebordet og det er dessverre blitt ganske så flekkete. Dessuten er jeg litt bekymret for fall i trappen. Sisalteppe ser jeg for meg kan gi brannsår av friksjonen?

Gammel 03-07-11, 11:09   #2
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Standard

Vi har forresten montert diodelys under trappetrinnene. Det har vi fått masse komplimenter for. Stilig og praktisk når det er mørkt.

Gammel 03-07-11, 11:25   #3
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Vi hadde hvit trapp i forrige leilighet, det fungerte greit, men det krever litt aktiv støvsuging ja.

En ting man kan vurdere er å blande inn 'malesand' (eller hva det nå heter) i malinga slik at trappetrinnene ikke blir så glatte.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 16:47   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

Vi har sisalteppe under stuebordet og det er dessverre blitt ganske så flekkete. Dessuten er jeg litt bekymret for fall i trappen. Sisalteppe ser jeg for meg kan gi brannsår av friksjonen?

Jeg har i dag ubehandlet trapp og jeg ser for meg at det må være mye lettere å skli i den om den er malt enn om det er teppe.

Gammel 03-07-11, 16:54   #5
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Standard

Vår malte trapp er ikke glatt, men barna har falt hver sin gang etter å ha snublet i et trinn. Nå outsourcet vi den malejobben, men mener det ble brukt en egen gulvmaling som er ekstra slitesterk og tydeligvis gir lite glatt overflate.

Gammel 03-07-11, 20:51   #6
ugl@
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2011
ugl@ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Pusset opp trappa der vi bodde før. Brukte gulmaling(oxan tror jeg... husker ikkje helt) i fargen sand fra Jotun. Den fargen var veldig praktisk med tanke på støv og skitt.

ugl@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 21:04   #7
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

Vår malte trapp er ikke glatt, men barna har falt hver sin gang etter å ha snublet i et trinn. Nå outsourcet vi den malejobben, men mener det ble brukt en egen gulvmaling som er ekstra slitesterk og tydeligvis gir lite glatt overflate.

Vår malte trapp er heller ikke glatt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.