|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Vi hadde samme "dilemma" ifjor. Vi ga den gamle til minsten, han er strålende fornøyd med det.
|
|
|
#23 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Min 3-åring og tildels 5-åringen synes det er mest stas å arve. De ser ikke på det som å få noe gammelt, men at de får noe av de store. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Lillebror her er så enkelå ha med å gjøre så han blir kjempeglad av å arve etter storebror.
|
|
|
|
#25 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Arv er av og til MER påppis enn nye ting, spesielt i den alderen. Puddingen forgudet storesøster, og alt som kom fra hennes hånd (og skap) var helt fantastisk. Og storesøster ville heller arve super-mammas gamle iPhone fremfor å få en ny (vanlig) mobil i bursdagsgave. Den gamle ble pakket i originalboks og ved utpakking fikk hun beskjed at hun istedet kunne få en helt ny SE eller noe sånt - men det var MYE bedre å ha MAMMAs telefon istedet.
|
|
|
|
#26 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?En 3 åring bryr seg ikke om han arver eller får nytt (ihvertfall ingen av de 3 åringene jeg har vært borti) så jeg ville absolutt gitt den gamle til 3 åringen. Vi vurderer å kjøpe ny ds til nest yngste til jul slik at 3 åringen kan få hans ds. Det er rimelig mye krangling om ds'ene her i huset.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Ville absolutt latt 3-åringen arve, ja, uten tvil.
|
|
|
#28 |
|
trøtt
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Lillebror ble fire for kun kort tid siden og vi vurderte ny DS til ham, men det ble en iPod touch i stedet. Kjempesuksess!
|
|
|
#29 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?3-åringer bryr seg ikke om at ting er brukt.
|
|
|
|
#30 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Jeg tror ikke treåringer flest synes arveting er dumt. Det er en følelse som gjerne melder seg senere. Jeg er veldig med på tanken om at også småsøsken skal få nye ting, men med mindre du vet at treåringen allerede er bevisst på å gjerne ville ha nytt fremfor arvet, så hadde jeg latt det passere i denne alderen og gitt den nye til den eldste. Tror jeg. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
trøtt
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?
Nå er jeg litt mer våken og ser at dere allerede har kjøpt en DS...
|
|
|
#33 |
|
Live and let live
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Det kommer vel an på personligheten til ungene tenker jeg. Her fikk Admini DSi, mens Poden fortsatt har sin DS lite. Det er Poden sin som er helt herpet, mens Admini er så forsiktig med sin, og den ser helt ny ut enda. (Men så hører det med til historien at Poden har kjøpt sin selv også, så det ville være underlig å skulle gi den i bursdagsgave til Admini, og Poden sparer til 3DS. Så situasjonen er nok ikke helt sammenlignbar. Men jeg ville bare poengtere at det ikke nødvendigvis blir herpet selv om de er små. )
|
|
|
#34 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Jeg hadde latt treåringen arve. Jeg har en seksåring som er minst av tre, og han arver mye. Han arver sykler (men kommer selvsagt til å få en og annen ny sykkel han også, men arver mest), han arver skøyter, han arver spill. Jeg syns ikke vi trenger å kjøpe nytt av det som huset flyter over av, og en spillmaskin som er for avansert til han, men passe til storebroren - jeg hadde ikke vært i tvil. Vi er ikke så opptatt av at alt skal være likt i vår familie. I stedet for nye spillmaskiner, sykler og ski så har minstemannen vår fått frigjort bursdagene sine til andre ting - til seksårsdagen fikk han f.eks. en el-gitar med forsterker og full pakke. Det er det ingen av de andre søsknene som har. Jeg tenker faktisk på minstemann som ekstra heldig. Han arver fra de eldste etterhvert som de får nye ting, og så får han andre nye ting selv i tillegg når det er bursdager og jul og slikt. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?
Vår eldste er slik. Men jeg endte opp med å gi den nye til eldste, og han er helt i himmelen over kamera og andre morsomme finesser. Minsten kunne ikke ha vært happiere enn hva han er for sin egen DS. Så den kjepphesten får jeg ta en annen gang.
|
|
|
#36 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Ja, og jeg er veldig enig med Darth. Det er mange fordeler med å være nr 2. Det er flust med leker og minsten har hatt spill og slikt tilgjengelig på et tidligere tidspunkt.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Samme problemstilling her, og jeg har kommet til at 3-åringen får den nye. For mine blir det mest riktig.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|