Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-11, 00:31   #21
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?

Jeg hadde nok gitt den nye til 3 -åringen. Selv arvet jeg alt og det var egentlig litt kjipt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 09:01   #22
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde samme "dilemma" ifjor. Vi ga den gamle til minsten, han er strålende fornøyd med det.

Gammel 04-07-11, 09:12   #23
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Min 3-åring og tildels 5-åringen synes det er mest stas å arve. De ser ikke på det som å få noe gammelt, men at de får noe av de store.
Så når det gjelder nye klær så kjører jeg arvetrikset støtt og stadig. Junior nekter å ta på buksa og da sier jeg at dette har de fått av xx, da er det ikke måte på hvor stas det er med den buksa.

3-åringen har heller ingen begreper om penger så om han får en brukt DS så kan han jo heller være med i butikken og få seg en helt ny liten leke til en billig penge? Da har han jo fått noe nytt.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 09:18   #24
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Lillebror her er så enkelå ha med å gjøre så han blir kjempeglad av å arve etter storebror.
Klær er kjempestas. Han har akkurat fått en mp3-spiller etter storebror siden den største nettopp har fått flere sanger lastet inn på mobilen sin.
Så her går arving supert foreløpig.

Gammel 04-07-11, 10:19   #25
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arv er av og til MER påppis enn nye ting, spesielt i den alderen. Puddingen forgudet storesøster, og alt som kom fra hennes hånd (og skap) var helt fantastisk. Og storesøster ville heller arve super-mammas gamle iPhone fremfor å få en ny (vanlig) mobil i bursdagsgave. Den gamle ble pakket i originalboks og ved utpakking fikk hun beskjed at hun istedet kunne få en helt ny SE eller noe sånt - men det var MYE bedre å ha MAMMAs telefon istedet.

Når de blir eldre og skjønner at det er stas med flett nye ting bør man selvsagt revurdere.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 10:24   #26
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

En 3 åring bryr seg ikke om han arver eller får nytt (ihvertfall ingen av de 3 åringene jeg har vært borti) så jeg ville absolutt gitt den gamle til 3 åringen. Vi vurderer å kjøpe ny ds til nest yngste til jul slik at 3 åringen kan få hans ds. Det er rimelig mye krangling om ds'ene her i huset.

Gammel 06-07-11, 23:25   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ville absolutt latt 3-åringen arve, ja, uten tvil.

Gammel 07-07-11, 03:10   #28
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Lillebror ble fire for kun kort tid siden og vi vurderte ny DS til ham, men det ble en iPod touch i stedet. Kjempesuksess!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 07:16   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3-åringer bryr seg ikke om at ting er brukt.

Knerten vår fikk ny DS da han var 3. Snuppas var rosa og hun brukte den ganske mye selv også. DSi-finessene har blitt mye brukt av snuppa, for de bytter om hverandre. De liker også å spille sammen (Mariokart kan spilles med ett spill på to konsoller).

Vår 3-åring har behandlet sin DS veldig fint. Jeg tror han innser hvor verdifull den er (særlig for ham selv).

Gammel 07-07-11, 09:56   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke treåringer flest synes arveting er dumt. Det er en følelse som gjerne melder seg senere. Jeg er veldig med på tanken om at også småsøsken skal få nye ting, men med mindre du vet at treåringen allerede er bevisst på å gjerne ville ha nytt fremfor arvet, så hadde jeg latt det passere i denne alderen og gitt den nye til den eldste. Tror jeg.

I vårt tilfelle hadde det vært mest på grunn av storesøster jeg ville vært skeptisk til en slik ordning. Hun har nemlig tendenser til å synes det er tingenes naturlige orden: "Kan ikke jeg få den nye da, så kan Tiny arve min."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 09:57   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tiny fikk forresten ny DS da hun var tre, og den har vært svært godt behandlet hittil.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 11:42   #32
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Lillebror ble fire for kun kort tid siden og vi vurderte ny DS til ham, men det ble en iPod touch i stedet. Kjempesuksess!

Nå er jeg litt mer våken og ser at dere allerede har kjøpt en DS...

Jeg _tror_ jeg ville latt treåringen arve, så fremt ikke treåringen er kommet dit at det å arve gjør noe. Lillebror synes fremdeles at det er gøy å overta storebrors ting, men det er ekstraq stas med noe som er helt nytt - og spesielt om ikke storebror har maken. Det er iPoden et bevis på. Lillebror er å utrolig stolt av den, og det at storebror må be ham å få låne den gjør det enda mer gjevt. Vi vurderte som sagt ny DS og den ville vært til lillebror, men det var pga at det skulle være bursdagsgave. For et år siden ville jeg nok latt lillebror arve...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 12:36   #33
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer vel an på personligheten til ungene tenker jeg. Her fikk Admini DSi, mens Poden fortsatt har sin DS lite. Det er Poden sin som er helt herpet, mens Admini er så forsiktig med sin, og den ser helt ny ut enda. (Men så hører det med til historien at Poden har kjøpt sin selv også, så det ville være underlig å skulle gi den i bursdagsgave til Admini, og Poden sparer til 3DS. Så situasjonen er nok ikke helt sammenlignbar. Men jeg ville bare poengtere at det ikke nødvendigvis blir herpet selv om de er små. )

Gammel 07-07-11, 12:45   #34
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde latt treåringen arve. Jeg har en seksåring som er minst av tre, og han arver mye. Han arver sykler (men kommer selvsagt til å få en og annen ny sykkel han også, men arver mest), han arver skøyter, han arver spill. Jeg syns ikke vi trenger å kjøpe nytt av det som huset flyter over av, og en spillmaskin som er for avansert til han, men passe til storebroren - jeg hadde ikke vært i tvil. Vi er ikke så opptatt av at alt skal være likt i vår familie. I stedet for nye spillmaskiner, sykler og ski så har minstemannen vår fått frigjort bursdagene sine til andre ting - til seksårsdagen fikk han f.eks. en el-gitar med forsterker og full pakke. Det er det ingen av de andre søsknene som har. Jeg tenker faktisk på minstemann som ekstra heldig. Han arver fra de eldste etterhvert som de får nye ting, og så får han andre nye ting selv i tillegg når det er bursdager og jul og slikt.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 22:25   #35
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I vårt tilfelle hadde det vært mest på grunn av storesøster jeg ville vært skeptisk til en slik ordning. Hun har nemlig tendenser til å synes det er tingenes naturlige orden: "Kan ikke jeg få den nye da, så kan Tiny arve min."

Vår eldste er slik. Men jeg endte opp med å gi den nye til eldste, og han er helt i himmelen over kamera og andre morsomme finesser. Minsten kunne ikke ha vært happiere enn hva han er for sin egen DS. Så den kjepphesten får jeg ta en annen gang.

Gammel 07-07-11, 22:28   #36
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ja, og jeg er veldig enig med Darth. Det er mange fordeler med å være nr 2. Det er flust med leker og minsten har hatt spill og slikt tilgjengelig på et tidligere tidspunkt.

Gammel 07-07-11, 22:41   #37
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samme problemstilling her, og jeg har kommet til at 3-åringen får den nye. For mine blir det mest riktig.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.