|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Drømmer
|
Sv: Barnemat (glass, mme evt pulver) med på fly, gjennom kontrollen?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnemat (glass, mme evt pulver) med på fly, gjennom kontrollen?Jeg reiste til london nylig, og på gardermoen måtte de bare se at jeg hadde en baby, så gikk barnematen glatt igjennom. På gatwick måtte jeg smake på innholdet i et av glassene, ellers ingen problemer. Hadde ikke MME, og puppeinnholdet la de seg heldigvis ikke borti
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Håper virkelig det ikke bare var flaks den gangen vi fikk flaska rett gjennom, for jeg skal ut og fly med ungen snart, og han er så urolig ved amming når det er folk rundt ham, at jeg ikke tør å dra noe sted uten mat på glass til ham. Siden jeg lager alt selv, er de jo åpnet også. Man får vel ikke kjøpt noe passende for en baby inne på Gardermoen heller, tenker jeg..
|
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnemat (glass, mme evt pulver) med på fly, gjennom kontrollen?Jeg har hatt med alt av barnemat uten problemer, både i Norge og i utlandet, flere ganger. MME på kartong, mat på glass, brødskiver, yoghurt, til og med Nike-flaska med vann fikk jeg gjennom fordi jeg sa at det var kaldt, kokt vann til babyen. Gikk rett gjennom alt sammen. Jeg pleier ikke engang ta ut maten av stelleveska, men opplyser om at "i den vesken er det barnemat".
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Måtte du det på Gardermoen? Jeg har nemlig aldri måttet det der. Har hatt han i både bæresjal og Ergo. På Sola må jeg derimot ta ham ut hver gang, så der gidder jeg ikke sette ham oppi før etter sikkerhetskontrollen.
|
|
|
|
#7 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har heller ikke måttet ta babyen ut av bæretøy på gardermoen, men i utlandet er de mye strengere. i USA måtte vi vekke babyen ved hver sikkerhetskontroll slik at de kunne sjekke at hun var levende og ikke dopet.
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Hmm når du sier det så trooor jeg det ja, men er ikke 100% sikker. Men måtte det på Mallorca, i Paris, i Nice og på Korsika.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|