Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Akta Graco Cosmic xtp - støtteben?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-11, 00:13   #41
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Akta Graco Cosmic xtp - støtteben?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg satt med montert barnesele på 80-tallet. 4-punkts faktisk, fastmontert i bilen. Så fikk jeg ny trepunktssele da søsteren min overtok min sele. Hun fikk også isoporpute med sort syntetisk trekk anno 80-tallet, så hun fikk jo sett litt. Broren min fikk faktisk bilstol, da en svær isopordoning med en pute over magen som var laget for å tre et topunktsbelte gjennom. Jeg lurer på om den isoporen hadde holdt en kollisjon eller om den bare hadde ført til avstand mellom magen og selen så det ble ekstra fart rett inn i selen.

Men de prøvde i hvertfall da, det skal de ha.

Den stolen hadde jeg som bitteliten også. Sort isoporstol med syntettrekk. Den store puten foran magen var knallorange, trekt med sky. Veldig fin å tegne på når vi kjørte langtur. Søstern min fra 86 fikk macxi cosi babystol. Den ble sikkert brukt til 10 barn før den ble kastet Nytt trekk fikk den et par ganger også.

Gammel 14-07-11, 00:14   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Den stolen hadde jeg som bitteliten også. Sort isoporstol med syntettrekk. Den store puten foran magen var knallorange, trekt med sky. Veldig fin å tegne på når vi kjørte langtur. Søstern min fra 86 fikk macxi cosi babystol. Den ble sikkert brukt til 10 barn før den ble kastet Nytt trekk fikk den et par ganger også.

Akkurat sånn stol var det. Genial for meg som satt ved siden av også, fungerte som pute og barriere mot irriterende lillebror.

Gammel 14-07-11, 00:16   #43
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror vi skal være glade for at det ikke skjedde noe alvorlig, selv om foreldrene våre gjorde så godt de kunne ut fra hva som var tilgjengelig for hvermannsen på den tiden.

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 26-02-18 kl 16:23.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 00:19   #44
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var mammas og pappas store diskusjonstema dette her. Pappa mente det var bra nok for unger å ligge i hattehylla, mamma ville ha best mulig bilsikring. Mamma ville ha fluortilskudd, pappa mente tannpuss var oppskrytt. Mamma vant.

Gammel 14-07-11, 00:24   #45
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Før jeg fikk flyverselen hadde jeg faktisk rygg montert på den brune sitteputen. Fine greier altså.

Gammel 14-07-11, 01:09   #46
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var jo cosmic som var top of the pops i den tiden. Husker hvor fantastisk jeg synes Cosmic var da vi byttet om i 03.

Ja, det var poppis, og vi kjøpte det til Størsta i mai-02.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men det var et ganske dårlig sete for store unger. De begynte å sitte dårlig i det da de rundet 3 år omtrent tenker jeg. De setene som er på markedet nå passer store unger bedre. Og det er en fin ting.

Størsta vokste ut av det da hun var 2,5 år, og gikk over i beltestol. *grøsser ved tanken i dag* Jenta har alltid vært veldig lang for alderen, så jeg fikk jo spader da jeg måtte snu henne forovervendt da hun var 2,5 år.

Jeg har den lengst til venstre stående som et klenodium hos mine foreldre.

Og jeg har denne i vaskekjelleren min som jeg spenner Minstemor fast i når hun er med meg ned siden vaskerommet ikke er barnevennlig.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 01:43   #47
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Før jeg fikk flyverselen hadde jeg faktisk rygg montert på den brune sitteputen. Fine greier altså.

Jeg hadde også det, pute med rygg med beige frottetrekk. Brodern hadde forovervendt sete i plast med 5-punktsele. Dette var i 1985, altså det var da stasen kom i hus.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.