Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Men er det ikke egentlig like greit at ungene er i barnehagen istedenfor å være lenge hjemme med foreldre som blir irritable?
Mitt inntrykk av sommerbarnehage er at det er lite barn og at de gjør kulere ting enn vanlig.
Ungene mine har også fri fra barnehagen, altså, men mannen og jeg tar ferie samtidig så det blir ikke mer enn 5 uker i året. I jula fikk de velge om de ville være hjemme eller gå i barnehagen. Snuppa valgte barnehagen og knerten ble hjemme.
Sånn var det her da eldste gikk i bhg i alle fall. Hun elsket det fra første dag, og jo færre barn jo bedre. Stor sorg var det hvis vi lot henne ha fridag i åpningstiden til bhg, da endte vi med at utetiden den dagen blr tilbragt utenfor porten der, men heldigvis fikk vi alltid komme inn og leke litt og slå av en prat med dem før vi klarte å overtale henne til å finne på andre ting.
SFO er stengt i hele juli her, og de andre dagene har de så flott opplegg at datteren nekter å gå glipp av en eneste dag. Er spent på hvordan minsten etterhvert kommer til å trives i bhg, men uansett håper jeg vi klarer å fortsette å ha ferie sammen i årene fremover, for jeg syns ikke det å dele seg fungerer optimalt for oss.
|