|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Jeg har ikke lest noe av henne før, men de tre bøkene jeg leste nylig ga absolutt mersmak.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 25-09-06 kl 16:14. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Akkarin fra The Black Magician trilogien til Trudi Canavan er absolutt en helt for meg. Dessuten kommer man ikke unna Mr. Darcy, selv om han i sannhetens navn er litt farget av Colin Firths flotte ytre.
|
|
|
#3 |
|
Ansvar for egen luring
|
Mange av figurene i Harry Potter-bøkene er skildret på en sånn måte at man lett blir engasjert/glad i dem. Ellers er jeg svak for både Varg Veum og Harry Hole. Og Snusmumrikken. Og heltene til Robert Wilson i "Et lite drap i Lisboa" og "Den blinde mannen i Sevilla". |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Meg også! Og da tenker jeg på begge Mr. Darcy, i begge tilfeller spilt av Colin Firth, både i "Stolthet og fordom" OG i "Bridget Jones' dagbok".
|
|
|
|
#6 |
|
Så stor, den lille lykken
|
Bilbo Baggins, Varg Veum, Kristin Lavransdatter. Og Scarlett O´Hara.
|
|
|
#7 |
|
Audacious
|
Sv: Dine litterære helterHvis det ikke hadde vært for den ene sinnsvakt irriterende setningen på slutten (alle som har lest boka og har et snev av feministisk selvrespekt vet hvilken jeg mener) hadde jeg sagt Jane Eyre.
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Dine litterære helter
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dine litterære helterNancy Drew får jeg lyst til å si, eller hun "George" som var i de bøkene |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#13 |
|
Så stor, den lille lykken
|
Jeg tror ikke du har skjønt Scarlett overhodet
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Jeg er litt enig med Acsa, hvis det altså er Margaret Mitchells Scarlett og ikke vår Scarlett det er snakk om.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvilken setning da? :har akkurat lest ferdig boken og lurer på om jeg mangler snev av feministisk selvrespekt: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
Sv: Dine litterære helterSprøyte gal eller ei, jeg kan ikke for det, men jeg har alltid vært stormende forelsket i Heathcliff fra Wuthering Heights.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Slenger meg på denne. I tillegg er Mat Cauthon fra "wheel of time"-serien absolutt på ja-lista. |
|
|
|
#18 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Dine litterære helterTom Sawyer og Huckleberry Finn er selvsagt to helter, men jeg har flere - veldig mange faktisk; Elling er jo en helt. Han var i hvertfall en skikkelig "helt" helt til filmene slo så godt ann (har aversjoner mot kommersialisme). Og selvsagt også Lisa og Allan frå Knut Faldbakkens UÅR. Og maaaaange flere.... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Dine litterære helterJeg lurer på om jeg må si Owen Meany. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Introvert optimist
|
Jeg tror du kan slenge på et par nuller på det ett-tallet. Det finnes i bøtter og spann. Jeg har lest en trilogi, som viser hele P&P fra Darcys synspunkt. Den kunne med fordel vært kuttet en god del, men var faktisk overraskende bra. En fortsettelse jeg har lest, var virkelig ikke verdt papiret den var trykket på.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|