|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologHer har begge barna vært ute hele ettermiddagen, så de har ikke fått med seg noe. Jeg er noe usikker på om jeg skal si noe til 05barnet, vi er tross alt så langt unna at jeg ikke vet om det er noe vits.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologGreit å få litt råd om hva man skal si. Syns det er vanskelig å vite om man skal si noe eller ikke hvis de ikke har fått det med seg.
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykolog
Det kommer jo til å være på avisforsider, og i alle nyheter, samt i samtaler overalt som hun kan overhøre. Jeg ville absolutt tatt en prat med barnet.
|
|
|
#4 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Avhengig av barnets alder, tror jeg det er viktig å få være en del av og ikke bli skjermet i betydning å ikke få ta del i.
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er en han, og selvsagt skal jeg snakke med han dersom det er nødvendig, men jeg ser ikke nyheter når barna er våkne, og jeg kjøper stort sett ikke aviser. Vi skal i tillegg være hjemme i 3 uker, så jeg er faktisk noe usikker på at han kommer til å å dette med seg.
|
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologJeg har ikke fortalt om det som skjedde på Utøya ennå. Det ble plutselig så voldsomt, at jeg måtte skjerme henne utover ettermiddagen/kvelden. Må tenke gjennom hva jeg skal si.
|
|
|
#7 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologDet med Utøya satte meg ut såpass så jeg forklarte kort hva som hadde skjedd og sa at vi skal prate mer i morgen. Mellomste fikk med seg nyhetsbildene i stad og ville absolutt se på videre men vi satte på barne-tv og fikk forklart så han forstod hva som hadde skjedd.
|
|
|
#8 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykologJeg fikk ikke med meg det som har skjedd på Utøya før jentene var i seng i kveld pga veldig kort natt natt til i dag. Jeg informerte kort om det som hadde skjedd i byen. En av jentene uttrykker veldig tydelig at hun ikke vil høre om det, at hun blir redd og at vi ikke skal snakke til henne om det. Den andre vil gjerne ha informasjon og virker ha et relativt distansert forhold til ting. Jeg er virkelig i tvil om hva jeg skal gjøre i morgen. Jeg må jo fortelle, all den tid de leser avisoverskrifter og snakker med andre, men jeg vet ikke riktig hva og hvordan jeg skal si ting.
|
|
|
#9 |
|
Drømmer
|
Jeg ville snakket om det, det er tross alt noe som snakkes om og er på aviser og tv. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|