|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg kom plutselig til å tenke på hvor lite jeg tenker på gjerningsmannen. Jeg kommer ikke en gang på hans fulle navn. Jeg har ikke orket bruke tid på han. Jeg har latt tankene gå til ofrene, de etterlatte og landet vårt. Og det har jeg tenkt fortsette med. Jeg orker ikke bruke tiden min på han. Rett og slett.
|
|
#2 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Jeg har heller ikke tenkt mye på gjerningsmannen. Men i går kveld, da jeg puttet mine deilige og uskyldige små guttebabyer i seng, slo det meg at han har også vært en uskyldig liten baby en gang. Hva er det som gikk galt på veien, hva kan drive et menneske til å bli så gal/ond/whatever at han gjør noe sånt? Er det oppveksten hans? Samfunnet? Jeg får vondt i magen av å tenke på det, kjenner jeg.
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Var så mange som flagget på halv stang når jeg kjørte hjem fra jobb i dag. Trist, men også fint. |
|
|
|
|
#4 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Vi har vært i Oslo i dag og da det plutselig kom et skikkelig tordenbrak løp betjeningen i butikken vi var i inn på bakrommet.
|
|
#5 |
|
Sånn passe sane
|
Huff og huff.
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Man MÅ ikke være gal for å virkelig tro på en sak, altså. Det er svært mange religiøse/politiske fanatikere der ute, det har det alltid vært. At man er villig til å ofre menneskeliv for saken sin er da heller ikke noe nytt, hverken i geografisk eller historisk sammenheng.
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Huff.
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
|
|
#9 |
|
rakkarpus
|
Jeg skal ikke kverulere på at han kan ha vært en uskyldig baby, men det kan jo være genetiske årsaker som kan ha vært med å spille inn, ikke bare oppvekst og samfundet.
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Hva er det du insinuerer her? At et nyfødt barn er forutbestemt til å bli ond, og derfor ikke er født uskyldig, som alle andre? Gener dreper ikke 77 mennesker. Gener er ikke det samme som en forutbestemt skjebne. Men nå tolket jeg deg kanskje litt vrangt? Det er selvsagt interessant hvordan et menneske blir som det blir, og gener spiller ofte en viss rolle, bl.a. på hvordan man tenker, føler og reagerer i visse sammenhenger, som til slutt kan legge føringer på personlighet. Men derfra til å ha lyst til å drepe mange mennesker, er det jo et godt stykke.
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sviiisj!!
|
Hæ?! Jeg er da ikke SINT?!
|
|
#13 |
|
saftig
|
Ikke bare tolker du henne vrang, men du leser jo heller ikke det hun skriver: "Genetiske årsaker kan ha vært med å spille inn, ikke bare oppvekst og samfunn.
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Jeg mener setningen "han kan ha vært en uskyldig baby" går ganske langt i å antyde at det finnes babyer som ikke er uskyldige. Jeg synes det er helt greit å svare temmelig tydelig på akkurat det. |
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|