Sv: Når du må stå ansikt til ansikt med din fobi
Jeg har slangefobi og har ikke møtt på noen slanger sammen med barna før vi var i Danmark i sommer, i en dyrepark. De vet godt hvor redd jeg er. I dyreparken gjorde jeg noe jeg enda ikke skjønner at jeg turte.
Kopierer "historien" inn her. (ligger og et annet sted på forumet)
Vi har vært to uker i herlige Danmark og hatt det aldeles strålende. Vi var i nydelige Blåvand. 
Ene dagen var vi i Blåvand Zoo. Kjempekoselig dyrepark. Jeg visste at de hadde slanger der og var derfor litt urolig i kroppen hele tiden. Har total angst/fobi. Orker ikke se slanger på tv, i blad o.l.
Kl 1130 skulle der vært slangevisning i cafeen. Ungene ville selvsagt se dette så vi rusla mot cafeen, mannen og ungene gikk inn og titta på noen slanger i et glassbur. Jeg drista meg halvveis inn. Hadde ikke kommet noen med slanger utenfor bur enda, men idet jeg snur meg for å rusle ut har det kommet ei et stykke fra meg meg med en stooor slange rundt seg. Jeg fikk hjerte i halsen og kom meg lynende kjapt ut en lang omvei.
Turte stå i døråpningen å ta noen bilder, ungene fulgte spent med på det hun fortalte om slanger. Etterpå kunne de som ville ta på slangen. To av ungene var ikke redde og tok på den, jeg stod fortsatt i døråpningen da jeg plutselig må ha gått ut av meg selv for jeg bestemte meg for at jeg skulle jammen ta på den jeg og......!!!. Gikk forsiktig lenger og lenger inn i rommet. Tok noen flere bilder. Hjertet dunket fortere og jeg merket jeg var skikkelig redd. Nærmet meg sakte. Mannen og ungene vet hvor redd jeg er. De stod ganske nærme. Kom meg bort til de, hjertet hoppet omtrent ut tror jeg, aldri vært så redd før. Rekte ut hånda og trakk den tilbake, skalv, rekte den ut på nytt og tok på slangen (skjelver her jeg skriver og...). Fytti helsike for en opplevelse. Gikk fort unna og da kom tårene, det rant, helt plutselig. Var så redd men og letta. Gikk ut og fikk roa meg litt ned og kjente jeg var stolt. I did it. 
Er like redd i dag men dæven for en grense å pushe.