Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbanna debattanter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-11, 16:48   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ja, akkurat dette mener jeg, Lykken.

Fordi ingen tør å snakke høyt om hva som skjer i forstedene, velger man i stedet å flytte. Og gjør i grunn situasjonen verre. Det ergrer meg langt inn i hjerterota hvor neglisjerende politikerene er i forhold til hva som skjer i Groruddalen og hva som bekymrer de som bor der. Ting bare skurer og går. Iblant er det en liten halvhjertet debatt, som aldri tar av fordi ingen tør å si noe som ikke er minst 85%PK, og slikt blir det ikke løsninger av.

Det er et poeng. Jeg ser at også her utvises det skepsis overfor erfaringer man kan ha fått fordi de som bor nede i byen eller ferdes på Grønland ikke har de samme erfaringene. Men dess mer jeg tenker på dette, dess mer sitter jeg og tenker at det ser ut som om problemene i Groruddalen er mer sammensatte enn bare høy andel innvandrere - og at de er annerledes enn utfordringer for eksempel på Grønland. Jeg har aldri funnet det problematisk å ferdes på Grønland. Jeg fant det stadig utfordrende å bo i Groruddalen. (Ikke at jeg er verdens beste målestokk da, men jeg er den målestokken jeg hadde. )

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.