Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbanna debattanter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 23:00   #101
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Han angrer på ordlyden. Men han er fortsatt mot multikultur. Det må man få lov til, også i dag.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:02   #102
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Han angrer på ordlyden. Men han er fortsatt mot multikultur. Det må man må lov til, også i dag.

Det er vel ingen som har sagt at han ikke har lov til det?

Gammel 15-08-11, 23:03   #103
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor må de bruke Utøya-tragedien til slikt, da? Tror de at f.eks. Tybring Gjedde jubler?? Han har tatt selvkritikk, også forresten, for kronikken.

Ingen tror at FrP-folk jubler over at en hel masse uskyldige mennesker ble drept. Men mange tenker at ved å nøre opp under intolerante, nedvurderende, menneskefientlige holdninger så bidrar man til et hat som i ytterste konsekvens kan føre til vold. Vi er alle ansverlige for å skape det samfunnet vi er del av.

Jeg har respekt for de FrP-politikerne som ikke hiver seg i offerrollen, men som har stått fram med at de som en konsekvens av hatet som lå til grunn for 22. juli nå går egen retorikk etter i sømmene.

Det er å anbefale å ta enkelte greier til etterretning - ikke bare gå i snurtefella.

(Og, nei - Talullahs snurt-kommentar var selvfølgelig ikke å gå over noen grense.)

Gammel 15-08-11, 23:04   #104
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er vel ingen som har sagt at han ikke har lov til det?

Hele dette kom opp fordi jeg ble sletta av en venn på facebook for å si noe lignende, mens en som sa at Utøya-massakren var Frp-politikk fikk stå.
Ikke akkurat noen særlig stor sak.

Gammel 15-08-11, 23:17   #105
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men det er vel noe med måten det gjøres på. Jeg har på følelsen at noen ønsker at alle Frp'ere skal være like gale som ABB.

Nei. Ingen tror Siv satte pris på abb.
Men det var betimelig å si fra hvilke folk man risikerer å bli du's med om man flørter ullent nok med de følelsene frp ofte har flørtet med.

Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:19   #106
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei. Ingen tror Siv satte pris på abb.

Nei, jeg håper virkelig ikke det. Men jeg er jaggu i tvil noen ganger.

Gammel 15-08-11, 23:26   #107
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer på ingen måte å skjønne at det skal være noen "åh, stakkars FrP som blir sammenlignet med terroristen som tilbrakte 10 år i deres parti"-tid. Offerrollen begynner da å bli veldig utslitt for Fremskrittspartiet, gjør den ikke?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 00:16   #108
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inter, gravid eller ikke, du er på fryktelig tynn is når du blir bedt om å dokumentere noe og skylder på personlige ting. Enten er man med i debatten, eller så er man det ikke. :streng:

Vel, jeg kan hjelpe deg litt: Jeg har null respekt for folk som stemmer Frp, de er tapere i mine øyne. Jeg har mange ganger tenkt at har de nådd bunnen, men jeg er ganske sikker på at den virkelig ble nådd her forleden da guruen selv, Carl Ivar, ytret seg om ressurssene i Utøya-etterforskningen og mente at det umulig kunne spille noen rolle om "en jente ble skutt her og en gutt ble skutt der." Hvordan, og hvorfor, skal man ha respekt og forståelse for folk som stemmer på en sånn fyr? Jeg bare spør..

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 01:52   #109
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne sikkert kommet med en haug med sitater fra venstresiden som har fått meg til å , men jeg må innrømme at jeg ikke går og husker på sånne ting, men jeg skal forsøke å skrive det ned. En ting som jeg husker var kompisen vår, som er rimelig rød, som da altså infullt alvor mener at ingen i Norge bør tjene mer enn 500 000 kr, og at man bør skattes slik at det er det man sitter igjen med. Jeg synes i grunnen det er like på tryne galt og urealistisk og samfunnsskadelig som å mene at man bør stenge grensene for alle som ikke er blonde og blåøyde og Gode Kristne. Og da forutsetter jeg at ingen av de som mener dette har planer om å bli voldelige for å oppnå målet sitt, jeg tenker bare på meningene i seg selv.

Og jeg må ærlig innrømme at jeg sliter veldig med å forstå at man kan stemme på et parti som feks Rød, om de er for væpna revolusjon eller ikke - det samfunnet de forfekter er det jo ganske mange eksempler på at ikke fungerer. Og sånn som Norges Kommunistiske parti, som var på offentlig statsbesøk til Nord Korea. Men han som var leder der har nok sansen for ytterpunktene, nå er han jo muslim og kapitalist.

Og så har man den hyggelige gjengen som har ødelagt SOS Rasisme. Det er definitivt mange mindre hyggelige folk på venstresiden også, uten at det rettferdiggjør idiotien på høyresiden.

Gammel 16-08-11, 01:55   #110
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

I den samme FB konversasjonen jeg refererte til tidligere, var det en annen som også prøvde å nyansere litt. Og sa en hel masse. Og til slutt sa at ekstremister finnes i alle leire, og det virkelige farlige var om man trodde noen var så veldig mye bedre enn andre. Og minnet på sitat fra en tidligere SU'er om at "man ikke skal le av de døde, med mindre det er en jøde". Men jeg vet ikke hvem denne SU'en er.

Sist redigert av bønna : 16-08-11 kl 02:01.
Gammel 16-08-11, 02:03   #111
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Tror mange ikke kommer seg vekk fra den forenklingen om at politikere litt til høyre ønsker å rense samfunnet for det de oppfatter er en eller to generasjoners innvandret kultur fra områdene sør og øst for Middelhavet. Dette er folkeforflytninger som har skjedd, folk har slått rot og ferdig med det. Noen vil si vi lever i multikulturelle samfunn, andre vil hevde at det er snakk om noe snevrere ettersom innvandringen i all hovedsak skjer fra de samme områdene over tid. Og uansett hvordan man vrir på det oppfatter mange av de som ankommer seg som et utenforfellesskap i egenskap av sterke føringer i religiøs kultur. Og speiler dette opp mot det de oppfatter er motsatsen, det vestlige majoritets kulturfellesskapet de ankommer og lever videre i. Således er det riktigere å snakke om flere tvekulturelle samfunn i de større byene i dag. Ikke multikultur.

Slik jeg oppfatter det vil nok de aller fleste som stiller seg kritiske til fortsatt tempo i innvandringen likevel være varme tilhengere av feminisme, likestilling, likeverd, solidaritet og lista er lang. Men de oppfatter at disse verdifulle verdiene vil viske seg sakte ut med tiden. Og at man av den grunn bør stramme inn og bruke flere ressurser på å skape fellesskap istedet for splid. Tror veldig mange ligger omtrent der, selv Tybring Gjedde er vel ikke mer radikal enn som så. Bare litt klossete i retorikken. Så kan man være enig eller oppfatte det som en paranoid fremtidsutsikt. Det som trengs i lendet er noen studier som kartlegger og forstår denne frykten uten å være fordømmende. Fremdeles flyr dessverre demonene veggimellom hver gang noen prøver å nærme seg noe som kan minne om noe slikt. Og da fortsetter vi bare der vi slapp før 22. juli.

Gammel 16-08-11, 11:56   #112
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem er den hyggelige gjengen som har ødelagt SOS rasisme?

:gåttglippavnoe:

Gammel 16-08-11, 12:02   #113
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er for øvrig ingen som påstår at det ikke finnes idioter på venstresiden, det denne diskusjonen gikk ut på var om det kom like mye hatefullt grums fra venstresiden i debatter som fra høyresiden.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hvem er den hyggelige gjengen som har ødelagt SOS rasisme?

:gåttglippavnoe:

Tjen folket. En gjeng med idioter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:04   #114
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er for øvrig ingen som påstår at det ikke finnes idioter på venstresiden, det denne diskusjonen gikk ut på var om det kom like mye hatefullt grums fra venstresiden i debatter som fra høyresiden.

Ah. Må googles.

Gammel 16-08-11, 14:28   #115
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Vet du, jeg gidder ikke bli med på den debattformen der. Nå fortsetter du å komme med påstander, uten å backe dem opp med noe som helst. Jeg kjenner jeg er veldig ferdig med å diskutere med deg, så kan du snurte i fred.

Takk i like måte. Jeg kunne signert hvert et ord tilbake til deg.

Javel, syns du virkelig den var så ille? Det er da helt klart at Inter er snurt, det man være når man begynner å dra "Ja, hvilket styresett har drept flest mennesker" *nudgenugdewinkwink* som et gyldig argument for at det finnes minst like mange kjipe og hatefulle mennesker fra venstre på norske debattfora som de fra ytterste høyre. Det var sagt med glimt i øyet.

Nope jeg er ikke snurt i det hele tatt, og ja det var sagt med humor for de som ikke skjønte det.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Inter, gravid eller ikke, du er på fryktelig tynn is når du blir bedt om å dokumentere noe og skylder på personlige ting. Enten er man med i debatten, eller så er man det ikke. :streng:

Vel, jeg kan hjelpe deg litt: Jeg har null respekt for folk som stemmer Frp, de er tapere i mine øyne. Jeg har mange ganger tenkt at har de nådd bunnen, men jeg er ganske sikker på at den virkelig ble nådd her forleden da guruen selv, Carl Ivar, ytret seg om ressurssene i Utøya-etterforskningen og mente at det umulig kunne spille noen rolle om "en jente ble skutt her og en gutt ble skutt der." Hvordan, og hvorfor, skal man ha respekt og forståelse for folk som stemmer på en sånn fyr? Jeg bare spør..

Jeg sier igjen, hadde jeg visst at dette skulle skje hadde jeg ikke slengt meg med i debatten, hvis du ser på når jeg skrev første innlegg og når jeg svarte så er det en dag eller to i mellom der, som det altså skjedde noe. Jeg bekalger virkelig, men jeg kan altså ikke ta forbehold mot sånt hver gang jeg har lyst å være med å diskutere noe. (Ikke for at noe sånt kommer til å skje igjen altså, men.. ) Det er selvsagt idiotisk av meg å i det hele tatt fortsette å både lese og svare her, men jeg følte i alle fall at jeg burde forklare hvorfor jeg ikke hadde svart dere som spesifikt ba meg om dokumentasjon, det gjorde jeg og det var ikke godt nok for dere, så jeg beklager virkelig at jeg noen sinne blandet meg inn i denne debatten, som faktisk kunne satt fokus på noe viktig og riktig frem til det plutselig nok en gang skulle dreie seg om hvor teite frp er.

Gammel 16-08-11, 14:31   #116
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Nope jeg er ikke snurt i det hele tatt, og ja det var sagt med humor for de som ikke skjønte det.

Ah. Det skjønte jeg ikke nei. Jeg har i grunn møtt svært få som spøker med folkemord.

Hilsen Tallulah, svært lite snurt over at andre ikke kan dokumentere påstandene sine. Det gir jo bare meg mer rett.

Gammel 16-08-11, 16:22   #117
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah! Så en konkurranse om hvilken side som er verst, altså? Men akkurat det blir jo litt vanskelig, for hva som er hatfult grums vil jo være litt avhengig av hva man mener og står for selv, vil der ikke? Jeg har feks ingen problemer med å se at det kommer mye grums fra høyresiden (les ytterste høyre), og at det også kommer en god del grums fra folk i FrP også. Samtidig så grøsser jeg av utspill fra folk i Rødt og det er en del ting som kommer fra SV også som skremmer meg. Men det er jo fordi jeg er dypt uenig i politikken deres, og det jeg reagerer på vil jo kanskje være ting som andre synes er fint og flott (ref kompisen min som synes at man maks skal tjene 500 000 i året, uansett om man er bedriftsleder med ansvar for flere tusen mann eller om man er elektriker).

Jeg vet ikke helt om jeg gjør meg forstått her altså?

Jeg snakker ikke om folkemord, for det er det vel egentlig særdeles få som gjør ytterst til høyre også? Håper jeg i alle fall, jeg må innrømme jeg ikke har tatt noe dypdykk ned i dritten og holder meg langt unna slike debattsider.

Og ja, Tjen folket er en gjeng med idioter, fra venstresiden. Og det at de ikke(?) er så aktive på avisenes debattsider gjør ikke det de står for bedre.

Det er fullt mulig at ytterste høyre er mer aktiv i "debatter" enn ytterste venstre, det skal jeg ikke forsøke å uttale meg om. Men hvorvidt det kom er like mye idioti fra venstre as in as in rødt/sv som fra høyre as in FrP/Høyre vil jo sterkt avhenge av hvor man står politisk. Jeg er feks en litt lyserød høyre-velger som står langt fra både FrP og Sv, og jeg har sagt det før og blitt rødprikket skikkelig for det: man må være like dum for å stemme begge de to partiene. Begge partiene kommer støtt og stadi med utspill som går mot ting jeg tror på og verdier jeg synes er viktige i samfunnet.

Men jeg skulle likt at Arbeiderpartiet og Høyre styrte sammen. Eller at Venstre ble et skikkelig liberalt parti med baller.

Gammel 16-08-11, 16:32   #118
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Samtidig så grøsser jeg av utspill fra folk i Rødt og det er en del ting som kommer fra SV også som skremmer meg. Men det er jo fordi jeg er dypt uenig i politikken deres, og det jeg reagerer på vil jo kanskje være ting som andre synes er fint og flott (ref kompisen min som synes at man maks skal tjene 500 000 i året, uansett om man er bedriftsleder med ansvar for flere tusen mann eller om man er elektriker).

Det er greit at det er et teit utspill, men spesielt slemt og hatefullt får du meg ikke til å se at det er, altså.

Og angående hvem som er verst-konkurransen: Du får spørre Inter.

Gammel 16-08-11, 16:45   #119
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Men jeg skulle likt at Arbeiderpartiet og Høyre styrte sammen. Eller at Venstre ble et skikkelig liberalt parti med baller.

Bingo! Samme synspunkt fra en lyseblå APvelger her.
H og AP står da totalt sett vitterlig ikke lenger fra hverandre enn H/FRP og AP/SV.

Min drøm hadde vært at de kunne i det minste støttet hverandre i mindretallsregjeringer gjennom sentrum. (Ikke nødvendigvis i koalisjon slik deres søsterpartier i Tyskland gjør)

Hadde dette skjedd ville fløypartiene Frp og SV vært fullstendig parkert på sidelinjen.

Men det som umuliggjør det er tydeligvis stolthet fra AP og H sin side samt arbeidsgiver/arbeidstakermotsetningene. Dessverre.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 16:48   #120
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Det er greit at det er et teit utspill, men spesielt slemt og hatefullt får du meg ikke til å se at det er, altså.

Og angående hvem som er verst-konkurransen: Du får spørre Inter.

Vel, jeg synes en del av de innspillene/påstandene som rettes mot folk med uanstendig mye penger er ganske hatfulle og slemme, jeg. jeg føler noen ganger at venstresiden har et like anstrengt forhold til folk med penger som høyresiden har til det multikulturelle samfunnn: begge klager på at nevnte grupper ikke yter nok.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.