|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#103 |
|
By the Sea
|
Sv: Forbanna debattanter
Ingen tror at FrP-folk jubler over at en hel masse uskyldige mennesker ble drept. Men mange tenker at ved å nøre opp under intolerante, nedvurderende, menneskefientlige holdninger så bidrar man til et hat som i ytterste konsekvens kan føre til vold. Vi er alle ansverlige for å skape det samfunnet vi er del av.
|
|
|
#104 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Passiv
|
Nei. Ingen tror Siv satte pris på abb. |
|
|
|
#107 |
|
|
Sv: Forbanna debattanterJeg klarer på ingen måte å skjønne at det skal være noen "åh, stakkars FrP som blir sammenlignet med terroristen som tilbrakte 10 år i deres parti"-tid. Offerrollen begynner da å bli veldig utslitt for Fremskrittspartiet, gjør den ikke? |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbanna debattanterInter, gravid eller ikke, du er på fryktelig tynn is når du blir bedt om å dokumentere noe og skylder på personlige ting. Enten er man med i debatten, eller så er man det ikke. :streng: |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Shake it out!
|
Sv: Forbanna debattanterJeg kunne sikkert kommet med en haug med sitater fra venstresiden som har fått meg til å
|
|
|
#110 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Forbanna debattanterI den samme FB konversasjonen jeg refererte til tidligere, var det en annen som også prøvde å nyansere litt. Og sa en hel masse. Og til slutt sa at ekstremister finnes i alle leire, og det virkelige farlige var om man trodde noen var så veldig mye bedre enn andre. Og minnet på sitat fra en tidligere SU'er om at "man ikke skal le av de døde, med mindre det er en jøde". Men jeg vet ikke hvem denne SU'en er. Sist redigert av bønna : 16-08-11 kl 02:01. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbanna debattanterTror mange ikke kommer seg vekk fra den forenklingen om at politikere litt til høyre ønsker å rense samfunnet for det de oppfatter er en eller to generasjoners innvandret kultur fra områdene sør og øst for Middelhavet. Dette er folkeforflytninger som har skjedd, folk har slått rot og ferdig med det. Noen vil si vi lever i multikulturelle samfunn, andre vil hevde at det er snakk om noe snevrere ettersom innvandringen i all hovedsak skjer fra de samme områdene over tid. Og uansett hvordan man vrir på det oppfatter mange av de som ankommer seg som et utenforfellesskap i egenskap av sterke føringer i religiøs kultur. Og speiler dette opp mot det de oppfatter er motsatsen, det vestlige majoritets kulturfellesskapet de ankommer og lever videre i. Således er det riktigere å snakke om flere tvekulturelle samfunn i de større byene i dag. Ikke multikultur.
|
|
|
#112 |
|
By the Sea
|
Sv: Forbanna debattanterHvem er den hyggelige gjengen som har ødelagt SOS rasisme?
|
|
|
#113 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forbanna debattanterDet er for øvrig ingen som påstår at det ikke finnes idioter på venstresiden, det denne diskusjonen gikk ut på var om det kom like mye hatefullt grums fra venstresiden i debatter som fra høyresiden.
Tjen folket. En gjeng med idioter.
|
|
|
#114 |
|
By the Sea
|
Ah. Må googles.
|
|
|
#115 |
|
Metallica!!
|
Nope jeg er ikke snurt i det hele tatt, og ja det var sagt med humor for de som ikke skjønte det.
Jeg sier igjen, hadde jeg visst at dette skulle skje hadde jeg ikke slengt meg med i debatten, hvis du ser på når jeg skrev første innlegg og når jeg svarte så er det en dag eller to i mellom der, som det altså skjedde noe. Jeg bekalger virkelig, men jeg kan altså ikke ta forbehold mot sånt hver gang jeg har lyst å være med å diskutere noe. (Ikke for at noe sånt kommer til å skje igjen altså, men.. ) Det er selvsagt idiotisk av meg å i det hele tatt fortsette å både lese og svare her, men jeg følte i alle fall at jeg burde forklare hvorfor jeg ikke hadde svart dere som spesifikt ba meg om dokumentasjon, det gjorde jeg og det var ikke godt nok for dere, så jeg beklager virkelig at jeg noen sinne blandet meg inn i denne debatten, som faktisk kunne satt fokus på noe viktig og riktig frem til det plutselig nok en gang skulle dreie seg om hvor teite frp er.
|
|
|
#116 |
|
Glamorøs
|
Ah. Det skjønte jeg ikke nei. Jeg har i grunn møtt svært få som spøker med folkemord.
|
|
|
#117 |
|
Shake it out!
|
Ah! Så en konkurranse om hvilken side som er verst, altså? Men akkurat det blir jo litt vanskelig, for hva som er hatfult grums vil jo være litt avhengig av hva man mener og står for selv, vil der ikke? Jeg har feks ingen problemer med å se at det kommer mye grums fra høyresiden (les ytterste høyre), og at det også kommer en god del grums fra folk i FrP også. Samtidig så grøsser jeg av utspill fra folk i Rødt og det er en del ting som kommer fra SV også som skremmer meg. Men det er jo fordi jeg er dypt uenig i politikken deres, og det jeg reagerer på vil jo kanskje være ting som andre synes er fint og flott (ref kompisen min som synes at man maks skal tjene 500 000 i året, uansett om man er bedriftsleder med ansvar for flere tusen mann eller om man er elektriker).
|
|
|
#118 |
|
Glamorøs
|
Det er greit at det er et teit utspill, men spesielt slemt og hatefullt får du meg ikke til å se at det er, altså.
|
|
|
#119 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Bingo! Samme synspunkt fra en lyseblå APvelger her. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Shake it out!
|
Vel, jeg synes en del av de innspillene/påstandene som rettes mot folk med uanstendig mye penger er ganske hatfulle og slemme, jeg. jeg føler noen ganger at venstresiden har et like anstrengt forhold til folk med penger som høyresiden har til det multikulturelle samfunnn: begge klager på at nevnte grupper ikke yter nok.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|