Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forventninger til politiske ledere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-11, 17:25   #1
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forventninger til politiske ledere

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg mener at han viste dårlige lederegenskaper ved å stikke fra øya med den eneste båten på stedet.

Ja, da mener du at han burde bli igjen? Jeg skjønner ikke helt hva han skulle gjort der, utenom å bli drept selv. Det er ikke mange liknende situasjoner vi kan sammenligne med, men da vi ble invadert av tyskerne rømte de viktigste lederne ut av landet, inkludert kongefamilien. Kan ikke se at det har vært kritisert i ettertid.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:26   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Ja, da mener du at han burde bli igjen? Jeg skjønner ikke helt hva han skulle gjort der, utenom å bli drept selv. Det er ikke mange liknende situasjoner vi kan sammenligne med, men da vi ble invadert av tyskerne rømte de viktigste lederne ut av landet, inkludert kongefamilien. Kan ikke se at det har vært kritisert i ettertid.

Nå tenker jeg bare høyt, Kongen og regjeringen hadde rådgivere som sa hva de skulle gjøre, og handlet ikke overilt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:37   #3
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Nå tenker jeg bare høyt, Kongen og regjeringen hadde rådgivere som sa hva de skulle gjøre, og handlet ikke overilt.

Og det hadde Eskil på telefonen, også.

Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:41   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Og det hadde Eskil på telefonen, også.

så om eskil på telefon fikk beskjed om å forlate øya så klarer jeg ikke å se hva Skremmern ønsker å oppnå med å trekke han inn i diskusjonen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:38   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir jo dumt å spekulere i hva de burde gjort i ettpåklokskapens navn, så det jeg tenker på er handlinger og valg man tar der og da. Jeg tror ikke han hadde blitt drept om han f.eks. snudde og plukket opp de han fikk SMS-er fra som fremdeles var på øya, men han vurderte at sannsynligheten for at han kunne bli det var så stor at han ville ikke snu båten, derfor ba han dem om å legge på svøm i stedet. Det var et valg han gjorde, som person, som leder, som voksen.

Gammel 28-08-11, 17:46   #6
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir jo dumt å spekulere i hva de burde gjort i ettpåklokskapens navn, så det jeg tenker på er handlinger og valg man tar der og da. Jeg tror ikke han hadde blitt drept om han f.eks. snudde og plukket opp de han fikk SMS-er fra som fremdeles var på øya, men han vurderte at sannsynligheten for at han kunne bli det var så stor at han ville ikke snu båten, derfor ba han dem om å legge på svøm i stedet. Det var et valg han gjorde, som person, som leder, som voksen.

Og mange reddet livet fordi de hørte på han, de la på svøm. Jeg vet ikke nok om tidsaspektet, men det er vel mulig at disse sms-ene kom inn en stund etter at båten hadde kjørt, mener å huske at de var en halvtime i båten. Skipperen slapp folk i land og dro tilbake (med annen båt, antar jeg) for å redde flere.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 18:02   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og mange reddet livet fordi de hørte på han, de la på svøm. Jeg vet ikke nok om tidsaspektet, men det er vel mulig at disse sms-ene kom inn en stund etter at båten hadde kjørt, mener å huske at de var en halvtime i båten. Skipperen slapp folk i land og dro tilbake (med annen båt, antar jeg) for å redde flere.

Som jeg nevnte i sted så synes jeg ikke at EP har noe å skamme seg over som privatperson. Han var redd og flyktet, og jeg har all forståelse i verden for at han gjorde det. Jeg kan bare forestille meg hva de som ble igjen på øya måtte gjennomgå av grusomheter. Men jeg synes at det sier litt om hans lederegenskaper at han gjorde det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.