Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fra gammelt til nytt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-11, 10:02   #1
Snekker Andersen
Venter på jula

Snekker Andersen sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Snekker Andersen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fra gammelt til nytt?

Sånn er kona mi også. Finner en masse gammelt skrot som hun skal pusse opp, jeg skal innrømme at det blir ikke så verst noen ganger, men jeg er nå uansett mest glad i nye ting jeg da.

Snekker Andersen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 11:09   #2
sonata
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2011
sonata har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker også best nye ting, og kanskje med noe gammelt innimellom men da skal det være ordentlig gammelt, ekte og av god kvalitet (og uten pensjonist-lukt!), ikke være liksom-pusset-opp av amatører. Og jeg virkelig hater at mørke tremøbler blir malt, det ødelegger enhver verdi møbelet måtte ha, og ser stort sett bare kjipt ut. Liker ikke malte møbler uansett farge, men spesielt ikke de som males hvite i shabby-stil, som nye billige kommoder fra Ikea. :/ Juksestilen er vel egentlig en bedre betegnelse....

sonata er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 00:16   #3
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sonata, her.

Jeg liker også best nye ting, og kanskje med noe gammelt innimellom men da skal det være ordentlig gammelt, ekte og av god kvalitet (og uten pensjonist-lukt!), ikke være liksom-pusset-opp av amatører. Og jeg virkelig hater at mørke tremøbler blir malt, det ødelegger enhver verdi møbelet måtte ha, og ser stort sett bare kjipt ut. Liker ikke malte møbler uansett farge, men spesielt ikke de som males hvite i shabby-stil, som nye billige kommoder fra Ikea. :/ Juksestilen er vel egentlig en bedre betegnelse....

Jo..nei...takk for hjelpa.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 08:18   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så du syns det er bedre at det kjøpes nytt frem for å fikse opp noe gammelt? Da tenker du ikke miljø gjør du vel? OG hva i himmelens navn mener du med møbelets verdi? Med mindre man skal selge det så har det vel bare verdi for den som eier det. Og funksjonsmessig taper et møbel seg ikke på å få et malingsstrøk. Nei, vettu du hva? Du kan skamme deg sjæl.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 08:41   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Fy skamme deg, ikke ødelegg det fine treverket!

Jeg syns ærlig talt du kan klappe igjen om hvor ille du syns det er å male gamle møbler, du sniper jo om det i hver eneste interiørtråd. Du får kjøpe opp alle gamle greier sjøl, eller akseptere at andre har annen smak enn deg og ønsker å bruke gamle ting på en annen måte. Ikke all verdi er krone- og øreverdi, det ligger verdi i å bruke og beholde ting man liker, selv om det betyr å forandre på det.

Gammel 09-09-11, 08:51   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg syns ærlig talt du kan klappe igjen om hvor ille du syns det er å male gamle møbler, du sniper jo om det i hver eneste interiørtråd. Du får kjøpe opp alle gamle greier sjøl, eller akseptere at andre har annen smak enn deg og ønsker å bruke gamle ting på en annen måte. Ikke all verdi er krone- og øreverdi, det ligger verdi i å bruke og beholde ting man liker, selv om det betyr å forandre på det.

Helt enig.
Sonata er i alle trådene og sutrer over det.

Gammel 09-09-11, 08:53   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Helt enig, det er ikke nødvendig å komme i hver eneste tråd og klage over hvor ille det er.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.