Sv: Skummel film på skolen
Poden er kjekkere og har nå fortalt at læreren sa det ikke var praktisk mulig å dele klassen slik at noen så på film og noen gjorde noe annet. Han tolket det slik at det var flere enn ham som hadde ytret ønske om å gjøre noe annet fordi de syntes filmen var skummel. Men det endte altså med at alle måtte se filmen.
Poden var redd under deler av filmen og satt da med hendene for ørene og jakken over hodet. Det var eneste måten han kunne skjerme seg på, siden han tolket det slik at han ikke fikk forlate klasserommet. Det virker som det var dette han hadde gruet seg mest til, å måtte eksponere sin frykt for hele klassen. Jeg spurte om noen hadde ertet ham, men han sa at ingen hadde ertet og at alle er snille i klassen hans. Til slutt sa han at "det gikk greit, mamma".
Jeg er glad hvis han nå sitter igjen med følelsen at det tross alt gikk greit, og jeg er glad han går i en sånn fin klasse der alle er snille mot hverandre. Men man har jo lite utbytte av en skoletime man må sitte gjemt under en jakke med fingrene i ørene for å komme seg gjennom. Så jeg synes dette ble dumt.
|