Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Opprinnelig lagt inn av Salt, her.
Men matpakkene er jo fremdeles sunne, selv om man sender med litt sånt i tillegg til det andre sunne? Det hadde vært en helt annen ting hvis man kun sendte med snacks og kjeks og riskaker, fordi det skulle se variert ut! Det er jo ingen her som har foreslått at man må legge ved slikt for å få matpakka sunn og spennende!
Nei, men hvorfor ikke foreslå sunne alternativer til å få matpakka til å se spennende og fristende ut? Poenget er jo å redusere inntaket av usunn mat i hverdagen. Totalen blir jo mindre sunn, enn om "tilbehøret" hadde vært sunt også. Jeg sender med barna kjedelige brødskiver, som de spiser uten problemer, jeg trenger ikke sende med kjeks også bare for at det skal bli mer variert. Men frukt/grønt prøver jeg å bli flinkere til å sende med. Andre ting som øker matgleden, uten å innføre usinne ting, er også velkomment. Jeg mener ikke dette som kritikk av matpakkene deres, som totalt sett er sunne og fine. Jeg bare tar apan litt i forsvar, i forhold til intensjonene med tråden.