Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-11, 12:10   #11
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det må du gjerne synes. Jeg bruker selv mye tid på matpakker hver morgen, og synes det som er vanskelig er å lage variasjonen god nok ut fra hva jeg definerer som grei hverdagsmat på skolen. I det inngår normalt ikke hverken pølse, kjeks eller rosiner. Tråden heter, som Kanina er inne på, "Sunne" matpakker, og i mitt hode er slike ting ikke sunn matpakke. Dersom det er slik at matpakkene bare inneholder sånt hvert jubelår, er det selvsagt helt greit, men da er det sannelig mange som har valgt å presentere bare jubelårmatpakkene sine her.

Argumentet som noen trakk her om at "da spiser han i alle fall litt", mener jeg at er nøkkelen til å få et sært barn som kun spiser usunn mat - dette at de voksne blir desperate og sender med hva som helst. Det har ingenting med varierte, sunne matpakker å gjøre.

Jeg signerer ellers Kaninas elementer her på slutten, og trekker meg ut av tråden ettersom mine matpakker garantert ikke er spennende nok siden de faktisk ikke inneholder noe søtt, salt eller snacks.

Eh, hvorfor kan ikke rosiner og pølser regnes som sunn mat? Rosiner er tørka druer og det finnes da mange ulike pølser. Og kjeks, det finnes mange ulike former for kjeks også. Noen er fulle av fullkorn og blåbær. Stiller denne kjeksen i samme bane som maryland cookies?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.