Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.
Å ha en generell diskusjon på hva en anser som sunt og usunt, er absolutt på sin plass, men jeg synes det er *litt* dårlig gjort å gjøre det i denne. Jeg har gått gjennom hele tråden nå, og jeg ser ikke det du, apan, Tallulah m.fl. ser. Jeg ser sunne matpakker, så innslag av riskaker, rosiner og oljede nøtter (?) farger ikke mitt syn og det gjør ikke matpakkene uverdige trådens tittel heller.
Nei, og nettopp det at du ikke ser det vi ser - og omvendt selvfølgelig, gjør at denne diskusjonen oppstod Noen påpeker at de synes noe ikke er så sunt at det gjør noe, den som har lagt ut bildet iler til for å forsvare seg ved at joda - det er sunt gitt helhetsbildet, også er man i gang.
Det var _det_ jeg ville fram til i mitt innlegg. Det finnes flere syn på alle saker, derfor synes ikke jeg at det er helt irrelevant i en tråd med overskriften SUNNE matpakker at man får tilbakemelding fra de som evt mener noe ikke er så sunt. Jeg tror ingen har ment det som noen personlig kritikk overhodet.
(det med oljede nøtter var forøvrig fordi de mest saltede nøttene ofte er tilsatt (palme-)olje også. Så det var egentlig bare for å påpeke at det er ikke _bare_ er saltet som er greia med slike nøtter).
Og bare for å være HELT motpol og spore tilbake på bilder av matpakker igjen og tips igjen. - her er et bilde av lillegutts lunsj + SFO-mat da han var på den mest innskrenkede delen av dietten sin. Alt på bildet er laget utelukkende av egg, spinat, gulrot og kylling. Ja og reker da. Det beste tipset med denne matpakken er vel at "det meste kan vafles".

Sist redigert av m^2 : 22-09-11 kl 13:38.
|