Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.
Jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva slags usunn snacks det har vært snakk om her i tråden? Kanskje jeg ikke har finlest alle innleggene godt nok.
Rosiner ble nevnt, men disse kan da ikke betegnes som usunne. Nøtter? De som er salta og tilsatt ekstra olje kan man styre unna, men det er masse mineraler og gode fettsyrer i nøtter. Disse er sunne for kroppen.
Er det riskjeksene som skaper disse reaksjonene? Bixitkjeksene full av fiber og blåbær? Kanksje de inneholder litt mer sukker enn noen vil like, men det er da masse sukker i yoghurt og brunost også.
Når jeg samlet alle forslagene i denne tråden i ett innlegg lenger bak her kunne jeg ikke egentlig peke på en eneste ting som kan betegnes som direkte usunn. Riskjeks er jo heller ikke usunt, den inneholder omtrent ingenting. Så hvis den kan skape litt ekstra matglede for enkelte barn og dette gjør at de koser seg med matpakken og derfor spiser det andre som er med i boksen så utgjør den jo ingen skade?

Jeg er enig med deg, og har konkludert med at vi definerer "usunn" på forskjellig måte. Jeg forstår ikke at grove vafler skal være så mye bedre enn fullkornpasta, begge deler er helt ok, men langt i fra dagligdags. apan nevner fiskekaker fra sånn rull, og de er vel ikke stappfulle i fisk, akkurat. Så det er rart at "snacksen" har fått så mye fokus, synes jeg, spesielt når det vektlegges at det hører sjeldenheten til.
Sist redigert av Skremmern : 22-09-11 kl 19:24.
|