|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Sønner av NorgeJeg anbefaler å sjekke vurderingene til Medietilsynet når man er usikker. Da finner man blant annet ut om de mener filmen passer best for ungdom/voksne, og litt om hvorfor filmen har fått den aldersgrensen den har. I denne sammenhengen skriver de
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sønner av Norge
Takk! Han er jo absolutt ikke ungdom ennå, så jeg her blir jeg den kjipe mora. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Sønner av NorgeJeg ser at Kong Curling kommer denne helgen. Jeg skal foreslå den istedenfor jeg. Der står det at "filmen inneholder ingen scener som antas å ha skadelig virkning på de yngste". |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sv: Sønner av NorgeSkilpadda; jeg tror absolutt ikke at min sønn hadde tatt skade av å se den. Og han får sikkert se den en gang, men jeg vil se den først og det rekker jeg ikke i helgen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Sønner av Norge
Jeg skjønner godt den vurderingen.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Sønner av NorgeSånn ellers synes ikke jeg dette høres så ille ut, altså. Jeg tviler på at 11-åringer tar skade av å utsettes for litt sex eller sexprat på film; jeg tenker vel mest på om filmer virker skremmende på barna (noe jo "voldsomme" sex-scener klart kan gjøre). Og så er det såklart et spørsmål om han vil forstå filmen - men her også er det kanskje ikke så ille om han ikke forstår alt? Filmen handler vel om et far/sønn-forhold, så det burde ikke være en helt fjern eller uforståelig tematikk for en 11-åring. Jeg ville antagelig latt ham gå, hvis han hadde lyst, men jeg ville sett filmen selv også, slik at det var lettere å snakke med ham om den etterpå. (Og så er 11-åringer veldig forskjellige, da, så man må jo vurdere ut fra sitt eget barn og hans eller hennes modenhet og interesser.)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|