Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har kunden virkelig alltid rett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-11, 10:57   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har kunden virkelig alltid rett?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Det er viktig å jatte med kunden selv om han tar feil, slik at han om ikke føler at han har rett så ble han i allefall hørt og fikk hjelp.

Hvordan jatter man med en som banner, kjefter og skriker?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 11:26   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Hvordan jatter man med en som banner, kjefter og skriker?

Man setter på seg sitt mest forståelsesfulle ansikt mens man svarer at man skjønner at han er sint og frustrert, og hvis han bare tar det litt med ro, så skal man nok finne ut av problemet, men at du ikke finner deg i å bli bannet og skreket til. De fleste roer seg da :18åributikk: Også kan du full av sympati nikket og smilt og sagt at dersom han ønsket og bytte bank, så skulle du selvsagt hjelpe han med det også

Gammel 29-09-11, 12:41   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man setter på seg sitt mest forståelsesfulle ansikt mens man svarer at man skjønner at han er sint og frustrert, og hvis han bare tar det litt med ro, så skal man nok finne ut av problemet, men at du ikke finner deg i å bli bannet og skreket til. De fleste roer seg da :18åributikk: Også kan du full av sympati nikket og smilt og sagt at dersom han ønsket og bytte bank, så skulle du selvsagt hjelpe han med det også

Det var vel omtrent det min kollega sa, men hun fikk jo ikke engang lov til å forklare hvorfor kunden ikke fikk det som han ville. For "hvem i hælvete var hun til å sitte der å si at han ikke fikk det han ba om, han som hadde både lån og lønnskonto i banken?"

Jeg roet ham ned noe, og forklarte at han ikke får innsyn i andres engasjement, akkurat som vi ikke gir andre innsyn i hans engasjement heller. Men jeg måtte da "for faen" meg skjønne at han MÅTTE ha det skrivet der og da? Jeg sa "jeg skjønner at dette virker vanskelig", og forklarte også hva som trengtes for at vi skulle få ordnet dette, og han ble jo sintere og sintere. Normalt sett roer folk seg når de får en greit forklaring, og at vi sier ting på en forståelsesfull måte. Og vi hjelper til så han kan få rett på innsyn til denne personens konti til senere, men han var like rød i trynet da han kom tilbake senere på dagen. Jeg snakket ikke med ham da, men han hadde lirt ut av seg både banning og frekkheter da også, selv om han ikke skrek. Men vi var forferdelig vanskelige, samme hvor godt jeg forklarte ham hvorfor tidligere, og jeg forsikret meg da også at han forsto hvorfor. Men han likte det jo ikke, og ble likevel ikke fornøyd.

Nå er det veldig få kunder som oppfører seg på denne måten, og som ikke roer seg når de får forklaringen på bordet. Men ja, å hjelpe enkelte kunder med å bytte bank, kunne jeg gjerne gjort innimellom

Gammel 29-09-11, 13:17   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Nå er det veldig få kunder som oppfører seg på denne måten, og som ikke roer seg når de får forklaringen på bordet. Men ja, å hjelpe enkelte kunder med å bytte bank, kunne jeg gjerne gjort innimellom

Heldigvis er det svært få kunder som bråker å den måten ja. Det jeg ikke skjønner, er at enkelte tror de skal få det som de vil bare de skriker høyt nok? Jeg var adskillig mer velvillig til å hjelpe en misfornøyd, men hyggelig kunde i butikken enn en som kjeftet og slengte ukvemsord rundt seg. Hadde jeg vært deg i en slik situasjon, ville jeg ringt etter vekter og fått mannen eskortert ut av banken og ønsket velkommen tilbake når han kunne oppføre seg som folk, ingen skal finne seg i å bli sjikanert på jobb.

Gammel 29-09-11, 16:09   #5
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Heldigvis er det svært få kunder som bråker å den måten ja. Det jeg ikke skjønner, er at enkelte tror de skal få det som de vil bare de skriker høyt nok? Jeg var adskillig mer velvillig til å hjelpe en misfornøyd, men hyggelig kunde i butikken enn en som kjeftet og slengte ukvemsord rundt seg. Hadde jeg vært deg i en slik situasjon, ville jeg ringt etter vekter og fått mannen eskortert ut av banken og ønsket velkommen tilbake når han kunne oppføre seg som folk, ingen skal finne seg i å bli sjikanert på jobb.

For å si det slik; jeg var ikke langt unna å ringe Men, han kommer definitivt til å bli høylytt igjen, og banksjef og kunderådgiver hadde i dag bestemt seg for å snakke med ham, for å forklare ham at vi gjorde helt rett, og at han ikke kan behandle noen av de ansatte på en så respektløs måte. Han er en godt kjent mann i byen, og kan sikkert slenge med leppa her og der, og da kan det være greit å avvise mer drittkasting før det kommer sålangt.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.