Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan teller/regner dere inni dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-07, 09:38   #1
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan teller/regner dere inni dere?

Jeg visualiserer regnestykket slik jeg ville ha satt det opp. Hvis jeg skal regne i hodet, kan jeg tegne tallene i lufta og "regne" stykket på den måten.

Jeg er IKKE noen kløpper i regning, så jeg melder pass hvis jeg må legge sammen flere tall i hodet. Mannen min er nesten verre, så de stakkars barna våre blir nok dessverre ingen mattegenier.

Men det er en rar ting jeg gjør. Når jeg kjører bil, ser jeg alltid på tallene på skiltet på bilen foran meg og sier tallene parvis til meg selv.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 10:07   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør noe ala Mams, men ville sagt 40+40+2 i det regnestykket tror jeg...
Vanskelig å se det for meg når dere har ramset opp deres varianter allerede.

Men nei jeg ser ikke terninger.

Gammel 18-03-07, 22:31   #3
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Jeg visualiserer regnestykket slik jeg ville ha satt det opp. Hvis jeg skal regne i hodet, kan jeg tegne tallene i lufta og "regne" stykket på den måten.

Jeg er IKKE noen kløpper i regning, så jeg melder pass hvis jeg må legge sammen flere tall i hodet. Mannen min er nesten verre, så de stakkars barna våre blir nok dessverre ingen mattegenier.

Men det er en rar ting jeg gjør. Når jeg kjører bil, ser jeg alltid på tallene på skiltet på bilen foran meg og sier tallene parvis til meg selv.

He he, der er vi vist helt like!! Jeg å regner ut tall på den måten!! Men jeg kan "skrive" tallene over hverandre så mange tall går somregel greit.

Og jeg og ser på tallene på biler, men jeg ganger/deler/plusser og minuser og. Det beste er att tallet blir 1 eller 0... Sambo er mildt sagt oppgitt!!! "sjekk det bilnr a" sier jeg og "pust og pes" rister sambo på hue!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 14:55   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har systemer og mønstre i tallene som jeg sorter dem etter. Jeg visuliserer dem, ikke som terninger, kort eller dynger, men som tall i mønstre. Når jeg tenker eller skal hoderegne kikker jeg opp til høyre. Når jeg konsentrerer meg rynker jeg brynene og lager trutmunn.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.