|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: VanskeligMine barn får ikke kake på cafe midt i uka. Selv om de skulle være med dit. De må også spare left-overs fra bursdager til lørdag. Og jeg stopper ett av barna mine i kakefatet. Jeg har ingen problemer med å forsvare det hverken overfor barna eller noen andre. Jeg synes det er helt greit at de vet at ting som inneholder mye sukker ikke er bra for kroppen og at det derfor hører hjemme på festdager. Jeg har riktignok valgt å forklare det med at det fortrenger annen mat som kroppen trenger, og har forklart dem hva slags mat som inneholder byggestener til muskler etc. Det synes jeg faktisk det er helt greit at skolebarn vet.
|
|
|
#2 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vanskelig
Dette forklarer jeg til ungene mine også. Jeg fokuserer på å fortelle at snop ikk ehar noe særlig nyttig i seg rett og slett, så det kan vi eventuelt spise etter at vi har spist det kroppen trenger. Gulrøtter er bra for synet osv. Jenta mi kvitterte til farmoren som tok lesebriller på "har du ikke spist nok gulrøtter farmor?".
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vanskelig
Prøver også å legge til positive vinklinger av god og sunn mat. |
|
|