|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Spinoff: Sorg og sykemelding
Dere leger, altså, nå må dere bli enige!
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Jeg er uenig med missa i at det er en reaktiv depressiv periode når man går over 3 dager med sorg. Jeg tror det er der det ligger. Systemet er vi enige om, jeg bare vil ha en sorgreaksjonsdiagnose for å få ting riktig i systemet.
|
|
|
#3 |
|
Kidding, right?
|
Vi har identifisert problemet, jah! Det oppstår mellom dag 4 og dag 13! Og jeg har kalt det reaktiv depressiv episode uten å blunke (og lagt sorgreaksjon til som fritekst). Den 14-dagersregelen er kunstig og man kan fint gjøre unntak fra den:
(Statens Helsetilsyns kliniske retningslinjer for behandling og utredning av stemningslidelser)
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Ja, jeg tror heller ikke vi skal kalle noe bare sorg. Eller reaksjon etter dødsfall. Det må noe "alvorlig" inn der, ellers kan det fort bli alminneliggjort. Tenker jeg. Men å kalle en spade for en spade i trygdesystemet tror jeg er fornuftig, og ikke måtte presse det inn i noe som egentlig er mer alvorlig bare fordi en passende diagnose ikke finnes.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|