|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om karaktererDa jeg studerte for snart 30 år siden, var det stor forskjell på hvilke karakterer som ble brukt i hvilke fag. Jeg fikk 2.0 på en eksamen til mellomfag i nordisk, det var den beste karakteren som ble gitt det året (sensurlistene ble slått opp på veggen, så det var lett å se). Men da jeg året etter begynte på mat-nat,var det ingen sak å komme lavere enn 1.5.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Om karakterer
Det var helt normalt da jeg studerte også.
Mitt inntrykk er at i alle fall etterutdanningsfagene på BI stort sett gir A, B eller C som uttelling. Jeg antar at filosofien er at siden det koster over 2000 kroner pr. studiepoeng, og at det ofte er arbeidsgiver som betaler, så forventes det at den ansatte kommer tilbake med papirer som oppfyller forventningene. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Kommer jo utrolig mye an på faget også. Realfag er mer presise og gir flere høyere (og lavere) karakterer, mens spåkfag gjerne samler flere på midten, men tilsvarende få stryk og toppkarakterer.
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Jeg gikk ikke på etterutdanning, likevel opplevde jeg det som betydelig enklere å få A på BI enn å få en karakter på 1-tallet på mat.nat.
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Det forbauser meg ikke det minste. Man må vel betale for ordinær utdanning på BI også, og det er dårlig butikk om ikke studentene kan regne med å få brukbare papirer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
På vei
Det er realfag som er min greie, og jeg vil påstå at karakteren A minst dekker både 1.0 og 1.5 som ble brukt i "gamle dager". |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|