Sv: Svømmeføtter og neseklype
Hun er redd fordi hun ikke kan det. Hun kan det ikke fordi hun ikke har prøvd. Skikkelig logisk. Hun er motivert til å øve med neseklype. For to uker siden sa hun at hun ikke kunne flyte på ryggen, fordi hun syns det var ekkelt å få vann i ørene. Så la hun seg på en sånn tynn pølse og svømte på ryggen, i løpet av kurset også med ørene under vann og med masse rot. Denne uken gjorde hun det uten å mukke. 
Hun er rett og slett et barn som er livredd for ting hun ikke vet at hun mestrer. Vi leker masse i vann og vi har vært igjennom det med hopping fra kanten. Men dessverre gikk ting litt brått første dag på svømmekurset, og hun har skikkelig prestasjonsangst i forhold til hva alle de andre mestrer. Så jeg tror at vi kan overkomme dette, men på en lur måte. Hun sier (bak min rygg) at svømmingen er gøy. Selv om hun bare leker på siden av de andre mens de øver på å synke, flyte og crawle. Så det sier meg at hun vil, men ikke våger. Så vi skal i svømmehallen på søndag. Og innom en sportsbutikk i morgen. Fine, rare jenta mi.