Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som har sett Biler 2

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-11, 10:11   #1
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Dere som har sett Biler 2

Dere som har sett denne filmen, blir den for voldsom for en på 3.5 år? Ble den for lang?

Minstemann digger biler men han har ikke helt ro i rompen så lurer på om 2 timer kanskje blir for lenge..

Men så har han veldig lyst til å se biler 2.

Blir den litt skummel/voldsom?

Gammel 15-10-11, 10:14   #2
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har sett biler 2

Vesla syntes nok den var litt lang, men det gikk greit. Hun syntes absolutt ikke det var skummelt eller voldsomt, men hun har vært på kino flere ganger og er en tøffing. Gutta på (snart) 9, 11 og 15 likte den kjempegodt!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 10:19   #3
Rose

Rose sin avatar

Standard

Dette er første gang han er på kino så vet ikke om han vil sitte i ro. Han kan sitte litt i ro mens han ser noe han liker men han makker seg veldig Har ikke helt ro i baken denne gutten

Greit å høre at den ikke er skummel/voldsom.

Gammel 15-10-11, 10:23   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teoretisk sett skal han ikke se den. Den har 7-årsgrense, og han har derfor ikke lov til å se den før han er 4 år.

Men jeg skal innrømme at vi snek inn knerten på filmen selv om han manglet halvannen måned på å være 4. Filmen er lang. Altfor lang, men knerten holdt ut. Filmen er underholdende, og ikke spesielt skummel. Dog er den ganske actionfyllt, men det pleier ikke å være noe problem for vår knert.

Vi snek knerten inn på Kung Fu Panda også. Det var ikke så lurt. Den filmen har en veldig dyster stemning som knerten synes var ubehagelig, så vi ga oss halvveis. Biler 2 var overhodet ikke sånn.

Gammel 15-10-11, 10:25   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke sett den som aller første kinofilm. Den er lang, altså. Knerten har vært på kino siden han var 2,5 år, og han har alltid kunnet sitte rolig på film.

Gammel 15-10-11, 10:46   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns ikke denne filmen egner seg for en 3,5-åring. Den er for voldsom, for lang og handlingen er rett og slett for komplisert.

Gammel 15-10-11, 11:06   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ville ikke sett den som aller første kinofilm. Den er lang, altså. Knerten har vært på kino siden han var 2,5 år, og han har alltid kunnet sitte rolig på film.

Lillebror(3.5 år) så den som sin første kinofilm, jeg var ikke med, men det gikk visst greit, men han syns nok den var litt lang ja.

Gammel 15-10-11, 11:26   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den minner ikke om den første Biler filmen, som er en koselig film. Denne er James Bond med animerte biler.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 13:17   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 3-åring så den. Ikke skummel handling for henne, men lydnivået var litt i meste laget.

Gammel 15-10-11, 21:15   #10
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Vi var og så den med Ivar, som blir 3 i november og vi så den tidlig i august. Begynnelsen var nok litt skummel, men da drev vi og løp på do (nettopp sluttet med bleie) så han fikk ikke så mye av det med oss. Ellers synes han filmen var moro, selv om den nok ble litt for lang. Så derimot Knerten i knipe i dag, og den var helt perfekt.

Gammel 15-10-11, 21:45   #11
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

4-åringen min så den på kino. Kult nok, siden han er Lynet-fan, men han skjønte nada av handlingen. Og så var han på do to ganger.
7-åringen min som var lei av Lynet, fikk ny giv. Denne filmen er mer egnet for de i hans aldersgruppe og videre.

Gammel 15-10-11, 21:47   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Lillebror var straks 5 da han så den og holdt ut 45 min.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 22:22   #13
Rose

Rose sin avatar

Standard

Vi valgte og ikke dra på kino, gikk oss heller en lang tur på fjellet. Der holdt han ut i flere timer

Veldig kjedelig at de har laget filmen så lang. Gutten min er veldig fan av biler men er kanskje redd han hadde blitt lei.
Kjipt å betale så mye hvis han holder ut i en halv time

Knerten ville han ikke se.

Gammel 15-10-11, 22:41   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg syns ikke denne filmen egner seg for en 3,5-åring. Den er for voldsom, for lang og handlingen er rett og slett for komplisert.

Det var da veldig til generalisering? Barn er forskjellige.

Vi tok med vår 3,5 åring og han syntes den var fantastisk. Han hadde over hodet ikke problemer med å sitte i ro, tvert i mot var engasjementet litt i overkant innimellom (treåringer har ikke alltid "kinostemme" ). Han har fått med seg mer enn nok av handlingen i filmen da mye av lekinga hjemme hos oss har elementer fra Cars 2. Skummel synes han heller ikke den var (da var ToyStory verre ) og han er ikke noen råtøffing på slikt, m.a.o. passe mengde spenning og underholdning for mitt barn.

I min bok er den over hodet ikke voldsom. For min del var handlingen ganske døll da, men det er strengt tatt ikke for meg vi drar på Cars 2

Gammel 15-10-11, 22:55   #15
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det var da veldig til generalisering? Barn er forskjellige.

Vi tok med vår 3,5 åring og han syntes den var fantastisk. Han hadde over hodet ikke problemer med å sitte i ro, tvert i mot var engasjementet litt i overkant innimellom (treåringer har ikke alltid "kinostemme" ). Han har fått med seg mer enn nok av handlingen i filmen da mye av lekinga hjemme hos oss har elementer fra Cars 2. Skummel synes han heller ikke den var (da var ToyStory verre ) og han er ikke noen råtøffing på slikt, m.a.o. passe mengde spenning og underholdning for mitt barn.

I min bok er den over hodet ikke voldsom. For min del var handlingen ganske døll da, men det er strengt tatt ikke for meg vi drar på Cars 2

Eh - nei - den har 7-årsgrense, og det er egentlig ikke lov engang å ha med 3,5-åringer inn. Det er for en grunn.

Gammel 15-10-11, 23:21   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Eh - nei - den har 7-årsgrense, og det er egentlig ikke lov engang å ha med 3,5-åringer inn. Det er for en grunn.

Så du synes ikke barn er forskjellige? Eller er det bare ett veldig rigid forhold til aldersanbeflingene på filmer som gjør at du mener alderen er viktigere enn modenhet? Gjelder dette andre veien også, altså at du mener at alle som har vippet aldersgrensen (4 år i følge med foreldre) skal kunne klare å følge med på innholdet i filmen, sitte i ro under hele seansen? Neppe.

Jeg anser meg som langt mer kompetent til å vurdere hva mitt barn kan/ikke kan se på kino enn aldersgrensene og når vi snakker om 6mnd. avstand fra lovlig alder, bryter jeg nevnte grenser med lett hjerte om jeg anser filmen som passende alikevel (det står som regel begrunnet på vår kinos hjemmesider hvorfor de har fått den bedømmelsen de har). Hadde det virket som om Sønnemannen hadde blitt redd eller mistet konsentrasjonen etter 20 min. hadde jeg dratt fra filmen. Det er, som sagt, ikke for min del at vi drar på barnefilmer.

Gammel 15-10-11, 23:29   #17
Rose

Rose sin avatar

Standard

Sv: Dere som har sett Biler 2

Dere som har sneke inn barn som ikke er 4 år, har ingen av dere blitt stoppet? Har dere isåfall sagt at ungen er 4 år?

Gammel 15-10-11, 23:32   #18
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Standard

Spørsmålet gjaldt et barn som aldri har vært på kino før, som er 3.5 år og det gjaldt en film med 7 års aldersgrense. Jeg svarte at jeg ikke syns den egnet seg (og ja, jeg har sett den), og forklarte i setningen etter hvorfor jeg syns det. Etter min mening er det ikke generalisering. Det er klart det er forskjell på barn, men når man skal ha med et barn på kino for første gang vet man ikke hvordan barnet reagerer, og da bør man kanskje sjele til aldersgrensen som sier noe om hvem filmen egner seg for. Syns jeg.

Gammel 15-10-11, 23:50   #19
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

Dere som har sneke inn barn som ikke er 4 år, har ingen av dere blitt stoppet? Har dere isåfall sagt at ungen er 4 år?

Ikke sneket og ikke løyet. Jeg har kjøpt billetter og gått rett inn. Ingen har spurt og ingen har stoppet oss. Hvordan ser man egentlig forskjell på en treåringer v.s. firåring, eller femåring for den saks skyld? Noen barn er små, andre er store, noen har godt språk, andre har ikke så godt, noen barn blir redde, andre ikke.

@ Erica: Jeg synes ikke det er grunn til å avbefale Cars 2 fordi man ikke har vært på kino før når barnet er 3,5 år. En gang må bli den første. Hvis han liker Cars, er det egentlig alt man trenger for å være motivert. Det betyr selvsagt ikke at han hverken klarer å følge med eller synes filmen er fengende jeg. Men det tenker jeg at Rose klarer å avgjøre på vegne av sitt barn.
Jeg kommenterte det jeg synes var en veldig pussig uttalelse. Nemlig at denne filmen er uengnet for alle under fire år fordi historien var for komplisert og handlingen for voldsom, når jeg og flere her har erfart noe annet.

Gammel 15-10-11, 23:51   #20
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i dette.

Niåringen vår syns den var skummel (han likte veldig dårlig torturscenene), og vi syns alle at lyden var for høy.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.