Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Breaking the waves

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 20:10   #1
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Breaking the waves

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Då bør du og halda deg unna "Dancer in the dark" av same regissør - ein fantastisk god film, men eg vurderer han som endå meir opprivande enn "Breaking the wawes" så det var ei grusom oppleving.

Hm, jeg vurderte å ta med Dancer in the Dark i min liste over opprivende filmer jeg elsker i Black Swan-tråden, men jeg er usikker på om jeg egentlig synes den var så fantastisk når jeg tenker meg om. Jada, joda, den gjorde inntrykk, og jeg husker spesielt godt en scene hvor Björk blir lurt for penger som hun sparer til en operasjon fordi hun ser så fryktelig dårlig. Den satt litt i magen. Men jeg vet ikke om musicalformatet gjorde noe positivt for filmen eller om det bare ble litt ... tilgjort?

Gammel 19-10-11, 21:25   #2
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Breaking the waves

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hm, jeg vurderte å ta med Dancer in the Dark i min liste over opprivende filmer jeg elsker i Black Swan-tråden, men jeg er usikker på om jeg egentlig synes den var så fantastisk når jeg tenker meg om. Jada, joda, den gjorde inntrykk, og jeg husker spesielt godt en scene hvor Björk blir lurt for penger som hun sparer til en operasjon fordi hun ser så fryktelig dårlig. Den satt litt i magen. Men jeg vet ikke om musicalformatet gjorde noe positivt for filmen eller om det bare ble litt ... tilgjort?

Her vert vel smaken som baken: Den bør ikkje diskuterast - men eg har personleg særs stor sans for bruken av dialektiske grep i filmforteljing, noko eg meiner musical-elementa i denne filmen er eit godt døme på.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.