Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-11, 15:46   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Man ringer legen, forklarer situasjonen og symptomene, og får en attest som man kan hente ut dagen etter/ved anledning/sendes i posten eller som kan fakses til arbeidsgiver :btdt:

Det er langt på nær de fleste unger som er dævvsjuke og rundspyr på 4. dagen da, og er de det er det kanskje på tide med et legetilsyn uansett, så da ville det jo muligens vært naturlig for legen å be en komme ned en tur også.

Og har man ikke tonen med fastlegen at det går an å ringe å be om slikt når det virkelig trengs bør man kanskje vurdere å bytte lege.

Fastlegen min hadde nok gjort det og sukket litt. Jeg kan ikke helt skjønne logikken i at arbeidsgiver skal ha større tillit til en lapp som legen skriver etter en telefonsamtale med meg enn en samtale med meg direkte. Bortkastet bruk av legens tid i mine øyne. Veldig bortkastet.

Ved omgangssyke trenger man ikke alltid gå til legen selv om det går 4 omsorgsdager. Har man som nevnt tidligere to barn så får barna det gjerne i tur og orden. Det er gjerne heftig i et par dager, men det blir sammenhengende mer ved 2-3 barn. Å dra barn nummer to til lege midt i spyinga virker helt meningsløst med mindre det er snakk om dehydrering.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 15:50   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Fastlegen min hadde nok gjort det og sukket litt. Jeg kan ikke helt skjønne logikken i at arbeidsgiver skal ha større tillit til en lapp som legen skriver etter en telefonsamtale med meg enn en samtale med meg direkte. Bortkastet bruk av legens tid i mine øyne. Veldig bortkastet.

Ved omgangssyke trenger man ikke alltid gå til legen selv om det går 4 omsorgsdager. Har man som nevnt tidligere to barn så får barna det gjerne i tur og orden. Det er gjerne heftig i et par dager, men det blir sammenhengende mer ved 2-3 barn. Å dra barn nummer to til lege midt i spyinga virker helt meningsløst med mindre det er snakk om dehydrering.

Jeg gir meg!
Jeg synes personlig det er bra at det ligger inne mekanismer som gjør at ikke de enorme godene vi har i tilrettelegging av arbeidsliv for foreldre kan misbrukes, hvertfall vil disse mekanismene medføre at de misbrukes mindre - mener nå _jeg_.
At det går utover folk som "er til å stole på" og gjør ting praktisk vanskelig er nå så, men det er tross alt snakk om et anseelig antall dager betalt fri fra jobb, det her.

Jeg har f.eks 40 dager sykt-barn per år å ta av. Skulle jeg begynt å bruke alle dem er jeg egentlig litt glad for at det finnes en mekanisme som gjør at andre ikke behøver å Tenke Sitt om hva jeg bruker dem til...

(jeg kan godt komme med praktiske råd om hvordan få en spysjuk unge til lege altså, jeg har tross alt hatt et kraftig reflukssykt barn i åresvis som har vært ørtibørti ganger hos lege, legevakt og sykehus midt oppi sine verste spysjuke og tildels feberridde perioder. Det går greit når man må. Men det har ikke vært pga av legeerklæring altså, det har vært pga nødvendig legetilsyn. Erklæring har jeg alltid fått per telefon. Og en unge som spyr ned venteværelset sitter ikke lenge altså Men rent praktisk: man dekker innsiden av bilen med håndklær, får/b@rer ungen inn i bilen, dekker ungen med håndklær (eller sånne ukladder) og kjører til legen, og bærer ungen inn/går inn. Gir beskjed om at man er kommet inn og blir da gjerne geiledet inn på et "indre" undersøkelsesrom av noe slag hvor en av de ansatte gjerne gir en hauger av papir, kladder, bøtter og kluter. Så venter man på legen som da gjerne innfinner seg ganske kjapt for å få f#$%%& ut av legekontoret igjen.
Det hjelper også å bruke store bokstaver. (bortsett fra på Bærum legevakt ) )

Sist redigert av m^2 : 20-10-11 kl 15:58.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.