|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?
Når det gjelder gaver til tantebarn er også endel kameler svelget.
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
![]() |
Noe sånt ja... Har en i slekta som konsekvent kjøper etter eget hode og smak, som er rimelig forskjellig fra min. Og aldri spør hva vi/barna trenger. Begrenset hvor mange ex. toalettmapper barna trenger liksom...
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Helst begge deler, men jeg syns det er kjedelig når folk bare har veldig spesifikke gaveønsker og ikke kan ta imot annet. Da blir det liksom mer bestilling enn gave. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Er enig i at man må tåle å få andre gaver enn det som var ønsket, men hvis du vet at mottaker virkelig ikke kan fordra nips så kjøper du det vel ikke?
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Nei, selvfølgelig ikke. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Stadig underveis
Den problemstillingen har jeg tenkt en del på. Kanskje det er på tide å kutte kraftig ned på gavetradisjonene når det blir sånn. Jeg synes f.eks ikke noe om at min åtteåring uttrykker skuffelse over gaver når det ikke er akkurat det han ønsket seg (til oss foreldre). Selv får jeg mye fra slekta som blir liggende å ta opp plass i skapene, og det er jo både et tegn på at vi allerede har overflod og kanskje at vi er for kresne.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg gir gaver jeg håper vedkommende vil like. Om jeg vet h*n ønsker seg noe jeg overhodet ikke kunne tenke meg selv, så kan jeg godt kjøpe det selv om det altså ikke er mitt første valg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg prøver på begge deler. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|