Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

4-åring med selektiv do-vegring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-11, 23:18   #1
magoy
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sandefjord
magoy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 4-åring med selektiv do-vegring

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Min yngste holdt på sånn i månedsvis da han sluttet med bleier som treåring. Ingenting hjalp før jeg begynte å kaste trusene med bæsj i. Han var, til min overraskelse, tydeligvis svært knyttet til trusene sine. Særlig ille var det da den med spiderman på nesten gikk i søpla - det var da han skjønte poenget og begynte å bruke doen.

Jeg har kastet noen truser, og han blir lei seg et øyeblikk, men ikke nok dessverre...har kastet halvparten av Svampebob-trusene jeg kjøpte til ham i London!

magoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 09:14   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har også ganske store problemer med det. Men vårt problem er ikke doene, men bare å få han til å gjøre det. Han besjer 2 ganger i uken. Tirsdag eller onsdag, Lørdag eller søndag. Han klarer ikke slippe seg før det er så mye press at han faktisk ikke klarer å stå i ro lenger.

Vi har prøvd det meste etter hvert. Ganske frustrerende, selv om gutten ikke ser ut til å bli plaget av det noe særlig. Håpte det skulle gå over, men det har pågått en stund nå. Begynte før han sluttet med bleie. Da gikk han gjerne bare 1 gang i uken, nå er han ihvertfall oppe i 2.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 15:48   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Min hadde en periode da han ble bleiefri, da han var utrolig nøye på hvilke doer han skulle bruke.

Ikke om de var "ekle" (bensinstasjondoer var utelukket), ikke om de var høye og ikke om de hadde rar farge.

Han var bare to, da, men det kan godt hende det er en ganske aldersuavhengig fase.

Vi tok med potte overalt en stund. Og ellers holdt han seg til han kom til en akseptabel do. 22 timer holdt han seg en gang.

Jeg er sånn, holdt meg i mer enn 30 timer en gang. Og for meg var det heller ikke noe alternativ å tisse i gresset/ute.
Jeg er blitt litt bedre, men er god på å holde meg!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.