|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Cubus-barn"Men er det virkelig et nytt fenomen, som det blir fremstilt som i hovedinnlegget (og VG-artikkelen?)? På klassebildet til en venninne på barneskolen var det 14 av elevene som hadde BALL-genser. 14 av noenogtjue. Det er mulig genserne ikke var dyre, men det er klart det var et avsindig merkepress som gjorde at så mange hadde dem. Er det det at merkepresset var så veldig mye tyngre her i byen enn andre steder i landet som gjør at ikke andre har eller har hatt lignende opplevelser? Eller tolker vi det veldig ulikt?
|
|
|
#2 |
|
Drømmer
|
Sv: "Cubus-barn"
Jeg tror ikke det er noe nytt fenomen nei, da søsteren min var ung var det Ball genser som gjaldt, da jeg vokste opp var det Levis. Så det er jo ikke noe nytt sånnsett. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror heller ikke dette er noe nytt. Vi var opptatt av merker på ungdomsskolen, på 80-tallet. Og selv da husker jeg at Cubus ikke var spesiellt kult. Bik Bok, Ball og 501- det var greier. Heldigvis gikk det over etter ungdomsskolen.
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Det er min opplevelse også. Det var et ganske stort merkepress der jeg vokste opp, fra 5./6. klasse omtrent og ut 9. Bik Bok, Ball, Mephisto, Levis (og for Guds skyld 501!), Millet-dunjakker, Isba-sko etc., etc. Dette var rett nordøst for Oslo. (Folk som ikke hadde de rette klærne, ble vel ikke nødvendigvis mobbet, men heller ikke regnet med.)
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|