|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: "Fredning" av bildetråderMener helt klart at det ikke er åpning for diskusjonen rundt barn og religion i en bildetråd som dette. Man har ikke nødt å svare om man ikke vil. Du bør heller starte en egen tråd for å ta opp temaet.
|
|
|
#2 |
|
Ustabil
|
Sv: "Fredning" av bildetråder
Til det siste - jeg blir ikke støtt. Men jeg reagerer negativt på å se et barn i bønn. På lik linje ville jeg reagert negativt av å se et barn usikret i bil. Jeg blir ikke støtt. Men jeg syns det er galt. Jeg forstår at mange er uenige, og syns at det er helt fint at barna indoktrineres med religion fra før de kan snakke reint, og det er greit. Det er lov å være uenige på sak. Det jeg lurer på er det generelle. Du svarer forsåvidt greit på det - du syns ikke man skal ta opp noe i bildetråder, det må lages egen tråd. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok så da er det galt også å be aftenbønn også eller for de som evnt er humanetikere å ta med sine barn på diverse sammenkomster? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Dette er da ikke bilde av et barn i bønn! - Det er bilde av en 2-åring som gjør likedan som foreldrene sine...ingen makt og tvang eller indoktrinering!...
|
|
|
#5 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Et spørsmål: Har du døpt barna dine?
|
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Jeg har nettopp begynt å lese meg nedover i tråden, så beklager om jeg spør om noe du har svart på senere i tråden. Men du skriver at du reagerer på at det er et barn i bønn. Hadde du reagert like negativt om det var et barn med som folder hendene, et dåpsbilde etc.? Er det indoktrinering i forhold til islam du reagerer på? Hvis ikke burde du jo reagere like sterkt på et dåpsbilde, for det er jammen ikke mange dåpsbarn som snakker reint
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Å reagerer negativt på det bildet og sidestille det med å la et barn sitte usikret i bil er LANGT over min fatteevne.
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Nytteløst, vi reagerer alle forskjellig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Hun kommenterte ikke barnet riktignok, men hun antydet at foreldrene drev med indoktrinering. På grunnlag av ett enkelt bilde. Det er ganske ille synes jeg.
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Sv: "Fredning" av bildetråderLatterlig å beskylde for indoktrinering, eller latterlig at jeg synes det er ille?
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Ja, det kan være greit, men reagerer man ekstra sterkt fordi kommentaren kom i en bildetråd, eller fordi kommentaren i seg selv var basert på dårlig grunnlag? Da er det vel OK at bina ønsker å skille litt, og derfor spør om bildetråder generelt sett er fredet, at det er derfor folk reagerer så sterkt, ikke pga kommentaren i seg selv. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Sv: "Fredning" av bildetråderJeg reagerte sterkere her enn jeg ville gjort hvis det var en tråd hvor man diskuterte det å inkludere småbarn i religiøse handlinger ja. Men kommentaren i seg selv synes jeg var tåpelig og ubegrunnet uansett, men her var den i allefall fullstendig malplassert.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|