Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredning" av bildetråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 21:11   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Mener helt klart at det ikke er åpning for diskusjonen rundt barn og religion i en bildetråd som dette. Man har ikke nødt å svare om man ikke vil. Du bør heller starte en egen tråd for å ta opp temaet.

Det er ikke naturlig å rakke ned på Nabbes valg i en tråd hvor hun viser fram datra si.

(Og blir du støtt av en 2-åring på et bønneteppe tror jeg kanskje du bør gå litt inn i deg selv )

Gammel 20-03-07, 21:14   #2
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mener helt klart at det ikke er åpning for diskusjonen rundt barn og religion i en bildetråd som dette. Man har ikke nødt å svare om man ikke vil. Du bør heller starte en egen tråd for å ta opp temaet.

Det er ikke naturlig å rakke ned på Nabbes valg i en tråd hvor hun viser fram datra si.

(Og blir du støtt av en 2-åring på et bønneteppe tror jeg kanskje du bør gå litt inn i deg selv )

Til det siste - jeg blir ikke støtt. Men jeg reagerer negativt på å se et barn i bønn. På lik linje ville jeg reagert negativt av å se et barn usikret i bil. Jeg blir ikke støtt. Men jeg syns det er galt. Jeg forstår at mange er uenige, og syns at det er helt fint at barna indoktrineres med religion fra før de kan snakke reint, og det er greit. Det er lov å være uenige på sak. Det jeg lurer på er det generelle. Du svarer forsåvidt greit på det - du syns ikke man skal ta opp noe i bildetråder, det må lages egen tråd.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 21:20   #3
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Til det siste - jeg blir ikke støtt. Men jeg reagerer negativt på å se et barn i bønn. .

Ok så da er det galt også å be aftenbønn også eller for de som evnt er humanetikere å ta med sine barn på diverse sammenkomster?
Det blir jo det noe av det samme?
Det er jo svært naturlig at når en har en tro/livsyn som betyr mye og er en viktig del av hverdagen at de små er endel av dette.
Det betyr jo ikke at de "tvinges" til å velge samme syn når de vokser opp.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 21:26   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til det siste - jeg blir ikke støtt. Men jeg reagerer negativt på å se et barn i bønn. .

Dette er da ikke bilde av et barn i bønn! - Det er bilde av en 2-åring som gjør likedan som foreldrene sine...ingen makt og tvang eller indoktrinering!...

Gammel 20-03-07, 23:49   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Til Jeg forstår at mange er uenige, og syns at det er helt fint at barna indoktrineres med religion fra før de kan snakke reint, og det er greit.

Et spørsmål: Har du døpt barna dine?

For å svare på hovedinnlegget, uten at jeg har fått med meg den aktuelle saken, så har jeg kommentert negativt i en bildetråd, dog ikke på grunn av barn eller mor - snarere gudmoren som bar barnet til dåpen i utslitt dongeri, trang kort genser som viste halve magen og et belte med hodeskalle på.
Jeg var ikke den eneste i den tråden som reagerte på det, og ingen var redde for å si hva de mente heller.
Moren ble hverken støtt eller fornærmet av den grunn - hun hadde nemlig også reagert på gudmorens antrekk, og dessuten var dåpsbarnet helt nydelig, og det passet vi på å si.

Jeg vet ikke helt hvor relevant dette var, men jeg tror jeg svarte på det du spurte om.
Sånn omtrent.

Gammel 21-03-07, 14:01   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til det siste - jeg blir ikke støtt. Men jeg reagerer negativt på å se et barn i bønn. På lik linje ville jeg reagert negativt av å se et barn usikret i bil. Jeg blir ikke støtt. Men jeg syns det er galt. Jeg forstår at mange er uenige, og syns at det er helt fint at barna indoktrineres med religion fra før de kan snakke reint, og det er greit. Det er lov å være uenige på sak. Det jeg lurer på er det generelle. Du svarer forsåvidt greit på det - du syns ikke man skal ta opp noe i bildetråder, det må lages egen tråd.

Jeg har nettopp begynt å lese meg nedover i tråden, så beklager om jeg spør om noe du har svart på senere i tråden. Men du skriver at du reagerer på at det er et barn i bønn. Hadde du reagert like negativt om det var et barn med som folder hendene, et dåpsbilde etc.? Er det indoktrinering i forhold til islam du reagerer på? Hvis ikke burde du jo reagere like sterkt på et dåpsbilde, for det er jammen ikke mange dåpsbarn som snakker reint . Og jeg er ikke blant dem, men jeg vil tippe det er nok av dem her inne som både ber aftenbønn og leser bibelen med/for sine søte små...

Gammel 21-03-07, 23:23   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Men jeg reagerer negativt på å se et barn i bønn. På lik linje ville jeg reagert negativt av å se et barn usikret i bil. Jeg blir ikke støtt. Men jeg syns det er galt.

Å reagerer negativt på det bildet og sidestille det med å la et barn sitte usikret i bil er LANGT over min fatteevne.
Hadde du syntes det var like ille å se bilde av et barn i en norsk kirke?

For jeg sitter helt klart med inntrykket at av det er religionen barnet her lærer som plager deg mest.

Gammel 21-03-07, 23:34   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Å reagerer negativt på det bildet og sidestille det med å la et barn sitte usikret i bil er LANGT over min fatteevne.
Hadde du syntes det var like ille å se bilde av et barn i en norsk kirke?

For jeg sitter helt klart med inntrykket at av det er religionen barnet her lærer som plager deg mest.

Nytteløst, vi reagerer alle forskjellig.

Jeg reagerte sterkt på at enkelte mente det var OK å kjøre med unger usikret hvis det bare var 30-sone, hvis de ikke skulle så langt osv. Men for andre er det helt greit fordi risikoen for at noe skal inntreffe er betydelig mindre.

Noen reagerer på barn i bønn, og da er det sikkert revnende likegyldig hvor bønnen foregår.

Poenget er at noen kommenterte omstendighetene, det være seg bønnestund / iskrem / manglende bilsikring, ingen kommenterte barnet - den store vorta på kinnet, det tynne håret, de manglende tenner osv., og da kan jeg ikke fatte hva som var så hårreisende ille med det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 23:49   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Poenget er at noen kommenterte omstendighetene, det være seg bønnestund / iskrem / manglende bilsikring, ingen kommenterte barnet - den store vorta på kinnet, det tynne håret, de manglende tenner osv., og da kan jeg ikke fatte hva som var så hårreisende ille med det.

Hun kommenterte ikke barnet riktignok, men hun antydet at foreldrene drev med indoktrinering. På grunnlag av ett enkelt bilde. Det er ganske ille synes jeg.

Gammel 21-03-07, 23:55   #10
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hun kommenterte ikke barnet riktignok, men hun antydet at foreldrene drev med indoktrinering. På grunnlag av ett enkelt bilde. Det er ganske ille synes jeg.

Ille? Latterlig!

Gammel 21-03-07, 23:58   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Latterlig å beskylde for indoktrinering, eller latterlig at jeg synes det er ille?

Gammel 21-03-07, 23:58   #12
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Ille? Latterlig!

Ja takk, begge deler.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 00:06   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, det kan være greit, men reagerer man ekstra sterkt fordi kommentaren kom i en bildetråd, eller fordi kommentaren i seg selv var basert på dårlig grunnlag? Da er det vel OK at bina ønsker å skille litt, og derfor spør om bildetråder generelt sett er fredet, at det er derfor folk reagerer så sterkt, ikke pga kommentaren i seg selv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 00:16   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg reagerte sterkere her enn jeg ville gjort hvis det var en tråd hvor man diskuterte det å inkludere småbarn i religiøse handlinger ja. Men kommentaren i seg selv synes jeg var tåpelig og ubegrunnet uansett, men her var den i allefall fullstendig malplassert.

Jeg synes ikke nødvendigvis at alle bildetråder skal være "fredet", det må være lov å stille spørsmålstegn ved noe man synes ser kritikkverdig ut, men det betyr ikke at jeg mener man kan vrenge ut av seg hvilke kommentarer som helst. Det finnes nyanser, det behøver ikke være enten-eller.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.