Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket bakovervendt barnesete?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-11, 00:20   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?

Vi har Britax multi-tech og duologic til vår 3-åring. Han sitter fint i begge. Tok de i bruk da han var rundt 7 mnd så vidt jeg husker.

Gammel 25-11-11, 18:11   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi har Britax multi-tech og duologic til vår 3-åring. Han sitter fint i begge. Tok de i bruk da han var rundt 7 mnd så vidt jeg husker.

Og jeg synes det er ganske enkelt og montere også.
Samt at det er stødig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 18:21   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Stemmer i de som sier Hi-way. Multi-tech tar større plass og så er det vel noe med at det må monteres helt inntill baksete og derfor ikke gir spesielt god beinplass.

Vi har hatt DL, TWE og Zento. Har vert fornøyd med alle til sitt brukt. DL var genial å montere men var noe med selene på det jeg ikke likte over hode, og så går det jo bare til 18kg siden det er isofix. Men ingen forankringseler så tar bare sekunder å montere. Men tungt å dra på.

Til nestemann skal vi ha en Hi-way og sikkert et isofix sete om ikke ikke går for en TWE i den andre bilen.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 00:12   #4
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Stemmer i de som sier Hi-way. Multi-tech tar større plass og så er det vel noe med at det må monteres helt inntill baksete og derfor ikke gir spesielt god beinplass.

Vi har hatt DL, TWE og Zento. Har vert fornøyd med alle til sitt brukt. DL var genial å montere men var noe med selene på det jeg ikke likte over hode, og så går det jo bare til 18kg siden det er isofix. Men ingen forankringseler så tar bare sekunder å montere. Men tungt å dra på.

Til nestemann skal vi ha en Hi-way og sikkert et isofix sete om ikke ikke går for en TWE i den andre bilen.

Dette står det faktisk ingenting om i bruksanvisningen på stolene i butikken. Og sånt både fascinerer og frudstrerer meg; for på Britax MAx Way står det presisert både det ene og den andre, og når det da ikke nevnes med ett ord i Multi tech sin br.anv, og babyshop ansatt 1 og 2 sier helt forskjellige ting? Hva skal man tro da??

Brio zento og acta graco har jeg ikke fått stilling til, hverken på ene eller andre måten, for babysho pog torshov selger ikke de merkene.
Men jeg prøvemonterte et B. max way sete idag, og det så ikke så hakkandes gærnt ut, faktisk.

Og ikke minst; de car fit listene er ikke å lese som KUN der setene passer/er godkjent, de må leses som veiliedende lister. Visstnok, og heldigvis. HTS-ansatt sa at de tok kun med de mest solgte bilmodellene, og hanregnet med at det gjaldt endel andre produsenter også.

Gammel 01-07-12, 01:01   #5
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Når det på absolutt alle tegninger i monteringsanvisningen er tegnet inn at klaffen ligger helt inntil der baksetets sittepute møter bakseteryggen, og det ikke er skrevet noe annet, da tolker hvertfall jeg det som at det er slik stolen skal monteres. Du kan jo sende en mail til Britax for å forhøre deg, de pleier være raske med svar.

Jeg nileste bruksanvisninger i butikken idag, og det var ikke tegnet inn helt inntil noe som helst der, mens når jeg googlet multitech her om dagen så stod det presisert at det max skulle være 1 cm mellomrom, at det kunne ligge inntil, men uten at det skulle presse imot. Og på max way stod det presisert at det skulle IKKE ligge inntiol eller berøre.
Veldig greit når det er beskrevet på en sånn måte at det er levnet ingen tvil.

De har notert ned spørsmål i øst og vest for meg i butikken, somd e skal sjekke opp med både Britax og MAxi cosi (hadde spørsmål om maxi cosi rodi airprotect vs gamle rodi xp også). Føltes ut somd e hadde en halv blokk med lapper liggende igjen i kassa når jeg gikk ut derfra... Klarte til og med å henge meg opp i litt korrektur; ()
Butikkansatte snakket om forankringsseler, bruksanvisningen nevner først beltestropper på tegningen, og vips midt inni teksten refererte de til BEKKENstropper. :korrekturnazi av og til:

Gammel 01-07-12, 01:03   #6
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Vil jeg treffe på dette problemet når Caravellen min kommer til uka? : prøver å puste med magen:

Gammel 01-07-12, 01:09   #7
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Vil jeg treffe på dette problemet når Caravellen min kommer til uka? : prøver å puste med magen:

Ikke umulig. Det er da det føles godt at noen kanskje har tråkket igjennom jungelen før deg??

Gammel 01-07-12, 13:19   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Max Way er vel lenger i ryggen enn HiWay, og tar derfor litt større plass. Og så har den mye bedre nakkepute og stilling av seler.

Gammel 01-07-12, 14:01   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det gjelder jo i forhold til om stolen skal/kan stå inntil forseteryggen eller ikke, ikke hvor nær den klaffen skal være bakseteryggen.

:forvirra:
Mulig jeg forklarer meg dårlig?

Jeg mener jo om stolen skal stå inntil forseteryggen. Det var veldig tydelig forklart, både i tekst og på bildet , at det var forseteryggen det IKKE skulle stå inntil (altså max way).
På multi tech sin bruksanvisning i butikken var det ikke nevnt med et ord.

Gammel 01-07-12, 14:03   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Problemet med Multitech som vi prøver å få frem er at man kan ikke gi baret beinplass for sete skal stå helt inntill bakseteryggen og kan ikke flyttes ut for å gi bedre beinplass.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.