Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vaskehjelp til julegave til min kone

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-11, 18:00   #21
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp til julegave til min kone

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg bor på tilsvarende kvadrat, men vasker ikke selv. Jeg fatter ikke hvorfor hovedinnlegger blir gjort sånn narr av. Nå har vi vaskehjelp, men det var veldig vanskelig å finne. Vi slet lenge. I den perioden, hadde min mann funnet en vaskehjelp og overrasket meg med det i julegave, hadde jeg blitt veldig glad.

Jeg tror ikke det blir reagert på at man har vaskehjelp, eller ønsker seg vaskehjelp selv om man bor på 78kvm altså. Bortsett fra Rine da.
Det jeg reagerer på, er at det er tiltenkt som julegave.
Det går av fellesbudsjett og noe som vel er til begge to? All den tid mannen kanskje burde bidratt istedet for å kjøpe kona si en vaskehjelp til jul.

Jeg skjønner det om dette er noe de har diskutert og han kanskje tidligere har sagt nei, men nå går med på det. Da er det en hyggelig jule overraskelse. Men ikke som eneste julegave. Da hadde jeg blitt snurt.

Gammel 30-11-11, 18:03   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke blitt snurt. Men nå kjøper ikke mannen og jeg gaver til hverandre til jul, så det har kanskje noe med forventninger å gjøre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:09   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkelig gift, her.

Er det noen som kan PM meg ei god rimmelig vaskehjelp, som kan være en jule overaskelse.

Takk

Det står da ingen verdens ting i HI om at dette blir årets - eneste - julegave til kona. Det står det skal være en juleoverraskelse.

Det er ingen som vet noe som helst av årsakene til at de ikke vasker sjøl - trenger vi spekulere i hvorfor man ikke føler for å vaske sjøl? Det står heller ikke noe om hva kona evt skal få i julegave. Ja, hun skal få vaskehjelp, mulig hun og skal få både diamanter og ny bil eller et par hansker for den saks skyld, uten at mannen føler for å utbasunere dette her.

Jeg syns folk er søren så surmaga rundt et ærlig spørsmål her.

Sist redigert av Inagh : 30-11-11 kl 18:42.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:11   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at dette var uventet surmaget.

Gammel 30-11-11, 18:21   #25
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om det derimot er selve julegaven hennes at noen vasker deres felles leilighet så kan det være en ørliten sjanse for at det ikke er superpopulært.

Nå kan det jo hende han vet at hun faktisk ønsker seg vaskehjelp.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:23   #26
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Nå kan det jo hende han vet at hun faktisk ønsker seg vaskehjelp.

Rolig nå. Ørliten sjanse skrev Esme. Var jeg som var sikker.

Gammel 30-11-11, 18:28   #27
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at gaven består av orgingen med å finne et duganes menneske til å gjøre jobben og å inngå avtale med et slikt menneske. :konsulent:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:29   #28
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis min julegave fra mannen hadde vært vaskehjelp for å vaske vårt felles hus, da garanterer jeg at han hadde fått diamantring til bursdagen, i min størrelse.

Utover det så brukte vi CityMaid i et år, og vi var svært fornøyd med jobben de gjorde.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:29   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor på 75 m2, og kunne fint hatt vaskehjelp for å slippe å gjøre det selv.

"Bill. merket: Hater å vaske og rydde"

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:40   #30
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Men hvis jeg kjøpte en tv til mannen, skulle han ha blitt sur fordi JEG også kom til å bruke tv-en? Jeg ser liksom ikke forskjellen? Eller om jeg kjøpte han en BMW, skulle han ha blitt sur fordi jeg satt på, eller kanskje til og med kjørte den? Jeg skjønner ikke helt tankegangen her, jeg. Er det fordi det er implisitt at hvis ikke vaskehjelpen vasker, så er det konas jobb?

Gammel 30-11-11, 18:41   #31
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Rolig nå. Ørliten sjanse skrev Esme. Var jeg som var sikker.

Jeg er ingenting annet enn rolig jeg?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:53   #32
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble sur bare av å lese overskriften, jeg. Vaskehjelp til min kone? Hva med vaskehjelp til oss i familien?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:56   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen tips, men om Sambo hadde gitt meg en lapp på julaften der det sto :Jeg har tatt en avgjørelse på egen hånd og fikset noe så det er klart" så kunne det vært hva som helst. Jeg hadde blitt lykkelig.

Vaskehjelp er en fin gave til hele familien.

Argumentet om at " Det er en kjip gave for den betales av felles penger og går til hele familien :sutre:" høres helt snålt ut i mine ører.

Gammel 30-11-11, 18:59   #34
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Argumentet om at " Det er en kjip gave for den betales av felles penger og går til hele familien :sutre:" høres helt snålt ut i mine ører.

Helt enig.

Gammel 30-11-11, 19:01   #35
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg ble sur bare av å lese overskriften, jeg. Vaskehjelp til min kone? Hva med vaskehjelp til oss i familien?

Tja, som jeg skrev tidligere. Kanskje mann og barn er fornøyd med arbeidsfordelingen, men at kona likevel synes det er for mye å gjøre, slik at vaskehjelp hadde vært bedre. Eller kanskje mannen ikke tar så hardt på det om det er litt smuss i krokene, mens kona er mye mer nøye og ergo vil at det skal vaskes mye oftere enn hva mannes synes? I så fall synes jeg "vaskehjelp til min kone" er en helt grei beskrivelse av situasjonen.

Gammel 30-11-11, 19:09   #36
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt sur, men ellers tagbar.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:09   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg syns folk er søren så surmaga rundt et ærlig spørsmål her.

Det er ofte slik når "nyinger" drister seg til å skrive innlegg som ikke er gjennomtenkt i forhold til likestilling, politisk korrekthet og/eller de ikke har tenkt igjennom at noen kan føle seg støtt.

Gammel 30-11-11, 19:10   #38
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde blitt meget fornøyd om min mann hadde skaffet vaskehjelp å det hadde vært julegaven min.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:11   #39
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

[quote=Inagh;3062363

Jeg syns folk er søren så surmaga rundt et ærlig spørsmål her.[/quote]

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:14   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg kjøper teaterbillett til meg i julegave til Sambo. På den måten vet han at han får en kveld hjemme alene og kan ha pokerlag. Jeg er så snill.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.