|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min kone
Jeg tror ikke det blir reagert på at man har vaskehjelp, eller ønsker seg vaskehjelp selv om man bor på 78kvm altså. Bortsett fra Rine da.
![]() |
#22 |
Textrovert
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneJeg hadde ikke blitt snurt. Men nå kjøper ikke mannen og jeg gaver til hverandre til jul, så det har kanskje noe med forventninger å gjøre.
![]() |
#23 |
Slumrende Ullteppe
|
Det står da ingen verdens ting i HI om at dette blir årets - eneste - julegave til kona. Det står det skal være en juleoverraskelse.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 30-11-11 kl 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå kan det jo hende han vet at hun faktisk ønsker seg vaskehjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneJeg tenker at gaven består av orgingen med å finne et duganes menneske til å gjøre jobben og å inngå avtale med et slikt menneske. :konsulent:
![]() |
#28 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneHvis min julegave fra mannen hadde vært vaskehjelp for å vaske vårt felles hus, da garanterer jeg at han hadde fått diamantring til bursdagen, i min størrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneJeg bor på 75 m2, og kunne fint hatt vaskehjelp for å slippe å gjøre det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Textrovert
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneMen hvis jeg kjøpte en tv til mannen, skulle han ha blitt sur fordi JEG også kom til å bruke tv-en? Jeg ser liksom ikke forskjellen? Eller om jeg kjøpte han en BMW, skulle han ha blitt sur fordi jeg satt på, eller kanskje til og med kjørte den? Jeg skjønner ikke helt tankegangen her, jeg. Er det fordi det er implisitt at hvis ikke vaskehjelpen vasker, så er det konas jobb?
![]() |
#33 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneJeg har ingen tips, men om Sambo hadde gitt meg en lapp på julaften der det sto :Jeg har tatt en avgjørelse på egen hånd og fikset noe så det er klart" så kunne det vært hva som helst. Jeg hadde blitt lykkelig.
![]() |
#34 |
Textrovert
|
Helt enig.
![]() |
#35 |
Textrovert
|
Tja, som jeg skrev tidligere. Kanskje mann og barn er fornøyd med arbeidsfordelingen, men at kona likevel synes det er for mye å gjøre, slik at vaskehjelp hadde vært bedre. Eller kanskje mannen ikke tar så hardt på det om det er litt smuss i krokene, mens kona er mye mer nøye og ergo vil at det skal vaskes mye oftere enn hva mannes synes? I så fall synes jeg "vaskehjelp til min kone" er en helt grei beskrivelse av situasjonen.
![]() |
#37 |
Guardian of the galaxy
|
Det er ofte slik når "nyinger" drister seg til å skrive innlegg som ikke er gjennomtenkt i forhold til likestilling, politisk korrekthet og/eller de ikke har tenkt igjennom at noen kan føle seg støtt.
![]() |
#40 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneJeg kjøper teaterbillett til meg i julegave til Sambo. På den måten vet han at han får en kveld hjemme alene og kan ha pokerlag. Jeg er så snill.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|