|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?
Men hvordan kan man bare ut fra diagsnoen si hvem som er den sykeste?
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette vil jeg ikke gå nærmere inn på. Dermed skjønner jeg at dere ikke vil tro meg, men jeg kan konstatere at det er forskjell på folk i rettsvesenet.
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
![]() |
For min del sier ikke en diagnose noe om hvor syk en person faktisk er, og jeg skjønner heller ikke hvordan det har noe med forskjell på folk i rettsvesenet å gjøre?
|
|
|
#4 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du er interessert, så kan du bare google, det bugner av rapporter om at det er for mange psykisk syke i norske fengsler. Det er bare ikke penger nok til å gjøre noe med det. En venn av meg er fengselsbetjent, han sier det er vondt å se på alle de som burde vært til behandling fremfor innelåst i fengsel. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
![]() |
Det tviler jeg ikke på, men jeg skjønner likevel ikke hva det har med utredningen av ABB å gjøre?
06, 08 og 11 Sist redigert av juliette : 02-12-11 kl 11:34. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Men de fire vilkårene for straffbarhet er de samme for alle og derfor er jeg nysgjerrig på hva som har skjedd. Har ingen vært klar over at han har en diagnose? Hvorfor ble ikke dette et spørsmål under straffesaken? Er psykosen rusrelatert? |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Det bør ikke komme som noe sjokk at det ikke brukes like mange ressurser på andre saker som i abb sin. Ei heller at psykisk alvorlig syke mennesker både med og uten rusproblemer fengsles relativt hyppig. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|