Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cupcakes, feminismens død?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-11, 12:28   #10
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Som hjemmeværende mamma over flere år finner jeg ikke uventet mye provoserende i denne diskusjonen. Jeg synes mange av dere er fryktelig trangsynte og svært preget av lite kunnskap om andre enn deres egen måte å leve på.

Jeg er overhodet ingen bloggende cupcake husmor med unger i barnehagen/sfo. Våre to yngste er hjemme på heltid og skolebarna kommer rett hjem etter skolen kl 13.15.

Mange av dere beskylder hjemmeværende mødre (i motsetning til dere utearbeidene), for å ha all verdens tid til selvrealisering og dekorering. Jeg inviterer dere alle til å tilbringe en uke hos med slik at dere ser hvordan virkeligheten hjemme egentlig kan være... Forstår at dere henviser til mange som er hjemme og samtidig har barna i barnehagen og på sfo og da er jeg til dels enig i at det kan fremstå som unyttig. Men igjen, vi er ulike og vi er så heldige at vi lever i et fredelig land hvor vi kan ta våre egne valg ut ifra egne behov og synspunkter. Dersom noen ønsker å bruke tiden sin slik så må de faktisk få gjøre det uten å bli sett ned på. Synes faktisk at dere heller kan gi de/oss litt anerkjennelse for å ha mot til å gå imot strømmen og ta sine egen valg utifra sine verdier.

Ang tap av pensjonspoeng så er det ikke snakk om å være hjemmeværende for all evighet og jeg har vært yrkesaktiv en god del år i løpet av mitt voksne liv.

Dere må heller ikke glemme at vi er ulike mennesker med ulike syn og verdier. Jeg for min del synes ingenting kan måle seg med den verdien det er for meg og mine å få oppleve hele barndommen til ungene våre. Det å få være den som kan svare på spørsmål og den som kan trøste, hele dagen! Jeg føler meg så priviligert som har mulighet til dette. VI hadde hatt mye mer penger i kassen om jeg alltid jobbet men akkurat nå har vi valgt å prioritere annerledes.

Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg ikke bidrar til samfunnet som dere sier, for det har jeg gjort og skal gjøre. I tillegg har jeg laget seks potensielle samfunsbidragere.

Regner med jeg får mye pepper for dette men jeg ble nødt til å vise at det kan være andre sider ved denne saken også.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.