|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"
Det der hører jeg som argument hele tiden, uten at jeg helt skjønner hva man mener med det.
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Man mener at dagens barn og ungdom får for mange synsinntrykk, at det er mye for øynene og lite for ørene og enda mindre for hjernen. Og er usikker på hvorvidt det kanskje vil få konsekvenser på sikt.
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Jeg skjønner godt hva man mener. Jeg ser daglig barn i skolen som får helt krampe om noe er kjedelig, lite actionfylt, osv. Dessuten tror jeg det er bra for stressnivået til både voksne og barn å roe ned litt. Når det er sagt, mener jeg at Skomakergata funker bra på DVD og absolutt ikke trenger å sendes igjen. Vestavind derimot... ønsker og håper på reprise så jeg kan få tatt opp...- fullstendig digresjon.
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Greit nok. Men hva har det med skomakergata å gjøre? Jeg ser nemlig at de som oftest komme med det argumentet er de som ønsker å vise sine nostalgitripper til ungene sine. Jeg personlig tror det har mer med det å gjøre, enn raske sceneskift. Det finnes jo nok av moderne programmer som ikke er actionfyllte.
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Det har med Skomakergata å gjøre at mange som mener den ikke bør sendes igjen argumenterer med at den ikke er actionfylt og spennende nok. Jeg mener den er helt utmerket som en tv-serie å roe ned med i en hektisk hverdag. Likevel synes jeg ikke de skal sende den igjen, for barna som vokser opp nå har sine egne serier som de vil ha et nostalgisk forhold til.
|
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Det hadde egentlig ikke noe med Skomakergata å gjøre, jeg prøvde bare å svare på det med at det ikke trenger å skje noe hele tiden.
|
|
|
#7 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Intet savn. Den er treig og kjip og jeg forstår godt at den ikke er noe for dagens barn (iallefall ikke de jeg kjenner). Jeg likte den godt da jeg var liten, men den gangen var barne-tv (eller tv over hodet) noe helt annet. Jeg vet ikke om jeg har så stor angst for at ting går i litt raskere tempo nå til dags heller,og man kan vel ikke akkurat si at "jul i Blåfjell" er plaget med så høyt tempo og actionfyllte scener heller
|
|
|
#9 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Jeg er for gammel til at jeg fikk noe forhold til serien i barndommen - jeg gikk vel på ungdomsskolen da den ble sendt første gang - og er dermed lite sentimental i forhold til den og synes det er helt greit at den ikke blir sendt igjen. Litt kjipt for Dyreparken i Kristiansand, dog.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|