Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Private samtaler ved kassaapparatet

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-11, 12:57   #18
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Private samtaler ved kassaapparatet

Åh, fineste tråden! Jeg har nemlig slitt litt med julestemningen i år. For første gang på 18 år sitter jeg ikke i kassa før jul og overværer galskapen på nært hold. Det har liksom vært noe som manglet, men NÅ fikk jeg julestemning, og er samtidig overlykkelig over den nye jobben min

Men private samtaler i arbeidstida når man jobber i butikk er nærmest ikke til å unngå. På de travleste dagene før jul kunne jeg ha omtrent 250-300 kunder, og skulle man ikke få veksle ord når det dukket opp kjente, ja da hadde en tung jobb blitt adskillig kjipere. Men, det er forskjell på å veksle ord med kjente, og det å overse andre kunder mens man fører en privat samtale, det er ikke god folkeskikk. Pratesjuke kunder var det masse av, og kunder som trengte ekstra hjelp. Og kollegaer som trengte hjelp mens man selv var opptatt med en kunde og hadde flere i kø. Folk blir utålmodig av det meste når de står i kø, uansett hvor "gyldig grunn" man har til å la dem vente. Jeg opplevde å bli skjelt ut av en kunde etter å ha hjulpet en svært svaksynt gammel dame med å hente varer ut av vensafen, eller å ha hjulpet en nyansatt kollega med å rette opp en feil. Jeg har til og med ringt etter en drosje til en kunde, og blitt bedt av kunden bak i køa om at private samtaler syntes han jeg kunne ta på fritida Man må bare smile stivt og jatte med så godt man kan, og bare vite i sitt stille sinn at det er ikke deg, degt er dem

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.