Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

To jenter som skal dele seng ...

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-11, 13:55   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To jenter som skal dele seng ...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hvorfor? Fordi det er dårligere madrasser eller fordi det heter gjesteseng? (for det trenger jeg jo ikke akkurat å kalle det...

De er ikke så gode, og så har de ikke noen kant rundt seg slik at i alle fall jeg mister puta på gulvet.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 13:56   #22
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

De er ikke så gode, og så har de ikke noen kant rundt seg slik at i alle fall jeg mister puta på gulvet.

Jeg vil tro at man kan bytte madrasser/legge overmadrass på?

Kant rundt har jeg ikke tenkt så mye på, men jeg skjønner hva du mener.

Gammel 19-12-11, 13:57   #23
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta mine deler et pittelite rom, enn så lenge. De har køyeseng. Det jeg har lagt merke til er at de er veldig opptatt av å definere sitt eget område. Eldste sitter ofte opp hos seg selv når han vil være i fred. De har hyller i hver sin køye som vi har satt opp, der har de sine egne leker.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 13:58   #24
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Av en eller annen grunn fikk jeg bare treff på danske sider når jeg googlet sengeskuff.
Den andre senga fant jeg på siden http://www.ebuy24.dk, der står det at de i utgangspunktet bare leverer til Danmark, men man kan ta kontakt for levering til andre land. Ellers går det jo an å ta med bildene til lokale møbelforhandlere for å høre om de har noe lignende de kan bestille inn.

Gammel 19-12-11, 13:58   #25
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du vurdert sengehems for den ene sengen?

Her ligger det et annet bilde av en annen løsning, men det får jeg ikke linket direkte inn i innlegget.

Ligger en tråd her med noen flere forslag.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 13:59   #26
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bodde forresten i 6 mnd på en gjesteseng til 199 fra Ikea. Det gikk fint med meg, og jeg var da 24 år. :datapunkt:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 14:03   #27
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller en sånn-ish vinkelløsning, hvor den ene "senga" er under vinduet?

En venninne av meg deler et knøttlite rom med sin datter, der har hun delt hele rommet i to med en køyeseng av denne typen. Så har datteren den ene bittelille gulvdelen og overkøya - som har satt inn en vegg slik at hennes mor har den andre bittelillegulvdelen (med vegg mot overkøya) og gulvkøya, hvor det altså er vegg inn mot datterens lille gulvhalvdel.
Datteren har altså "Fra overkøya og _bort_" 1.5 meter bortetter gulvet med en vegg satt inn fra overkøya og litt opp der damen står, og mammen har "fra overkøya og til venstre" 1.5 meter bortoetter gulvet, med en vegg satt inn der trappa er på dette bildet.
*sikkert masse helt uønskede forslag men kjeder meg litt så dro igang et google-søk*

Gammel 19-12-11, 14:09   #28
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Dette kan jo også være en løsning, hvis du tenker deg at vinduet er til venstre der det blå høyskapet er da (på en tverrvegg eller langvegg, det har jo ikke så mye å si. Tar bort det blå overskapet så blir det luft foran vinduet, så er overkøyen forskjøvet bortetter veggenen meter elns til venstre ift underkøya.

Gammel 19-12-11, 14:12   #29
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Ikea har jo denne:

Gammel 19-12-11, 14:20   #30
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Eller hvis du skal ta den _helt_ ut; puff som blir til seng.

Gammel 19-12-11, 14:20   #31
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Ikea har jo denne:

JA!!!! Der kom løsningen. Billig og enkelt. Tusen takk. Nå må jeg bare finne noen som skal handle på IKEA. Bor i gokk-e-li-gokk

Gammel 19-12-11, 14:27   #32
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Eller hvis du skal ta den _helt_ ut; puff som blir til seng.

Den var nice. Haha.

Gammel 19-12-11, 14:36   #33
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Hvis sengene kan stå i et hjørne; hva med en halvhøyseng på den ene veggen, og en vanlig, lav seng som står med fotenden under på den andre veggen.

Om dette er en mulighet kan jeg vise deg et bilde av jentenes rom i kveld. Det er ganske lite, og den ene sengen står på to kommoder med fotenden over den andre senga. Den andre sengen står under vinduet. Jeg tenker at man i steden for kommodene kunne laget en ramme og plassert sengen noe høyere opp, slik at gulvplassen kan benyttes.

Gammel 19-12-11, 15:13   #34
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Om dette er en mulighet kan jeg vise deg et bilde av jentenes rom i kveld. Det er ganske lite, og den ene sengen står på to kommoder med fotenden over den andre senga. Den andre sengen står under vinduet. Jeg tenker at man i steden for kommodene kunne laget en ramme og plassert sengen noe høyere opp, slik at gulvplassen kan benyttes.

Vil gjerne se bilde. Så snill du er :-)

Gammel 19-12-11, 15:17   #35
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Fant den danske butikken med den hvite senga, men de sender ikke til Norge.

Er det Hoppekids? Vet at Barnas hus (i hvertfall på Alnabru) har de møblene, og kan bestille hvis de ikke har den modellen du skal ha inne

Gammel 19-12-11, 15:47   #36
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

VI har også små barnerom. Vi har endt opp med å kjøpe denne halvhøye senden i 170*75 til to av rommene. Jeg vet ikke hvor lang eldste din er, men de holder kanskje en stund(den finner også i 2 m lang)? Minste kan ligge under i "hytta"på en god madrass(siden det blir på gulvet.)
Fra Missmuffet.no

Halvhøy Modul seng fra Grindberg kr. 3.290,-

Gammel 19-12-11, 16:20   #37
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Prøvende, her.

VI har også små barnerom. Vi har endt opp med å kjøpe denne halvhøye senden i 170*75 til to av rommene. Jeg vet ikke hvor lang eldste din er, men de holder kanskje en stund(den finner også i 2 m lang)? Minste kan ligge under i "hytta"på en god madrass(siden det blir på gulvet.)
Fra Missmuffet.no

Halvhøy Modul seng fra Grindberg kr. 3.290,-

Problemet med madrass på gulv er at det ikke blir noe lufting under den.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 16:56   #38
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Problemet med madrass på gulv er at det ikke blir noe lufting under den.

Ja, men det går an å legge en tilpasset sengebunn under, og evt ordne til en kant slik at dynen ikke faller ut.

Gammel 19-12-11, 17:10   #39
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Hva med hver sin sovestol? De kan jo stå under vinduet også. Disse fra Ikea finnes i mange farger. Ulempen er selvfølgelig at de må slås opp og igjen. Og jeg aner ikke om de er gode å ligge på.

Gammel 19-12-11, 19:50   #40
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ditt rom større? Vil det hjelpe om dere bytter rom?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.