Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-07, 10:42   #11
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Jeg blir faktisk ganske oppgitt over nesten alle her syns det er greit å overstyre folks navnenvalg. Jeg er klar over at det fullstendige middelmådige sentralstyrte sosialdemokratiske nirvana er allment akseptert som det høyeste man kan oppnå her i landet, men ærlig talt; hvor er de gode argumentene for dette tullete formynderiet? Kan dere vise til at fritt navnevalg fører til alvorlige problemer i land der de har det? Det er allerede nevnt alvorlige problemer med restriksjonen vi har i Norge; Nabbe fikk ikke benytte et helt rimelig navn hun hadde valgt. Og ja, jeg vet at regelverket er liberalisert, men jeg stoler slett ikke på kompetansen til de som er satt til å forvalte det. Alt man har gjort er å flytte grensen for hvor man får problemer med å få godkjent helt greie navn.

Jeg tviler på at noen ville kalle datteren sin f.eks Judas Hitler Nepskrell selv om de fikk lov. Men det denne typen eksempler som liksom skal være argumenter mot å fjerne dette overflødige regelverket. Problemene oppstår den andre veien, folk blir nektet å gi barne helt greie, men uvanlige, navn. Det er urimelig.

Ben "Wobbler Mangrove Luxury Yacht" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.