Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mye koster en komfyr av god kvalitet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-11, 17:20   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster en komfyr av god kvalitet?

Induksjonstoppen vår drar max 7400 W, ser jeg i spesifikasjonene nå. Vi har 20A sikring og det går bra. Sannsynligvis fordi behovet for å bruke alle 4 platene på max aldri har vært til stede og vi derfor aldri har belastet sikringen max.

Vi har stekeovnen på en annen kurs, så det er kun induksjonstoppen på denne sikringen.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 19:13   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Induksjonstoppen vår drar max 7400 W, ser jeg i spesifikasjonene nå. Vi har 20A sikring og det går bra. Sannsynligvis fordi behovet for å bruke alle 4 platene på max aldri har vært til stede og vi derfor aldri har belastet sikringen max.

Vi har stekeovnen på en annen kurs, så det er kun induksjonstoppen på denne sikringen.

Ja, benyttes ikke alt samtidig fungerer det såklart. Har man i tillegg en "treg" sikring (står gjerne C på dem) tåler den en viss overbelastning enn viss tid. Her er jo heller ikke stekovnen på samme. Gamle skrusikringer tåler gjerne også betydelig mer overbelastning enn nyere automater.

Gammel 20-12-11, 20:37   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forskjell på frittstående komfyr med induksjon og innbyggingsovn.
Frittstående trenger ikke mer enn 20A, ihvertfall når det gjelder Beha (som jeg kjøpte for tre-fire år siden). Den kostet ny 10.000 da.

Innbyggings-induksjon har kraftigere boost og krever derfor mer strøm.
Jeg måtte ut med 18.000 til elektriker da jeg bygde om kjøkkenet mitt for to år siden, og tok overgang fra frittstående komfyr til innbyggings-Beha. Det inkluderte trekking av ny kurs, bytte av innmat i sikringsskapet (fra gamle skrusikringer til automat), og nye kontakter i eksisterende punkter i kjøkkenet.

Ei jeg kjenner kjøpte nettopp en Siemens frittstående induksjon, tror den koster 12.000.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.