|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Absolut ateist
|
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romDa er det ikke rart du er med på slike teite kampanjer.
|
|
|
#42 |
|
Brøstmælkfabrikken AS
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom
Engasjerer deg litt du og ser jeg
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom!!Jeg er enig i at jeg ikke helt likte stilen det var skrevet i. Men dette kan faktisk være et reelt problem. I mitt tilfelle var det smellkald vinter og jeg kunne ikke sitte ute og amme. Er et barn sultent så er det, jeg tar ikke t-banen hjem for å amme og lar barnet vente i 30 minutter. Sist redigert av Pelen : 24-03-07 kl 10:54. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Fola Blakken
|
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom
Enig med him.
|
|
|
|
#45 |
|
saftig
|
Jeg skjønner heller ikke at noen blir støtt av at barn som ammes, men jeg respekterer det likevel. Sammenlingningen med handicappede holder bare ikke. De er mennesker, og kan ikke bures inne. Barnet har ingen nytte av restaurantbesøket. Mor kan puppe først og så gå på restaurant etterpå, og puppe etterpå. Eventuelt kan barnevakten gi flaske. Stor forskjell. Jeg har hatt to barn og har på ingen måte buret meg inne selv om jeg ammet OG var på restaurant uten å amme. Det går helt fint an.
|
|
|
#46 |
|
Ringskrømt
|
Jeg respekterer ikke ammeforbud, men jeg respektere helt sikkert enkelte sider ved personer som blir støtt av offentlig amming. Og det er alltid like morsomt å høre alle lure menneskers idéer om hva mor bare kan gjøre i stedet. Jadda, gi flaske, du kan amme barnet til faste klokkeslett, skaff barnevakt ... *dån* |
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom
Jeg skjønner hva du mener Safran. I mitt tilfelle har dette vært mest aktuelt på dagtid, jeg rørte meg mye ute på dagtid og ved noen anledninger så var det bare kafé eller lignende som var tilgjengelig. Til tider sikkert dårlig planlegging av meg, men det er ikke alltid lett å vite eksakt når et barn blir sultent. Om jeg satte meg med ryggen til eller med f.eks. helseteppe over meg og sønnen så kan jeg ikke skjønne at dette ikke kan være ok på et kafé. Selvsagt spiste eller drakk jeg noe samtidig. Jeg har aldri ammet i selve restauranten på kveldstid, bare på bakrom eller toalett. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
ræv med ører
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romJeg er også enig med him. :melooper:
|
|
|
#49 |
|
|
VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romJeg vil bare fra min side avslutte denne diskusjonen med å si at jeg nok hadde tenkt som mange her om jeg selv ikke hadde vært oppe i den situasjonen jeg var med et skrubbsultet barn, hormoner i kroppen og ikke noe annet sted å ta veien mitt på vinteren. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
ræv med ører
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romNoe jeg ikke kan forstå er hvorfor mange går så på barrikadene ved tanken om å f.eks. gå på do for å amme. De fleste kafeer jeg vet om har nokså rene doer, ofte til og med handicaptoaletter. Hvis jeg føler at det ikke holder å være diskret (les: jeg får inntrykk om at amming ikke er så populært ved dette stedet) så gjør det meg ingenting å gå på toalettet og gjøre det der. Det føles ikke nedverdigende, og barnet bryr seg nå i hvert fall ikke.
|
|
|
#51 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Her også.
|
|
|
#52 |
|
Brøstmælkfabrikken AS
![]() |
Jeg setter meg ikke på en nokså ren dass og ammer. Nei takk. Skal man henvises dit holder jeg meg heller hjemme. Eller vent, kanskje mannen med rørleggerspekken godt synlig også kan spise på do?? Jeg og sikkert flere med meg blir jo støtt av den.
|
|
|
#53 |
|
ræv med ører
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romDa er det ditt valg, Nete. Som sagt, jeg synes ikke det er så farlig å måtte trekke seg tilbake på toalettet hvis jeg merker at noen kanskje føler seg støtt av ammingen, eller at det "ikke passer inn" at jeg ammer. I utlandet er det ikke like populær å amme overalt, og da synes jeg det er en god løsning. Mye bedre (for meg) enn å bli hjemme eller amme utendørs ved minusgrader eller lignende "løsnigner".
|
|
|
#54 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romEnig med Nete og Skremmern. Det er da mange ting man kan bli støtt av. Noen ting er støtende på en unødvenig måte. Andre (som feks noen som spiser grisete, men ikke kan for det) kan være støtende, men likevel noe man bare må finne seg i. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Hvor: Akershus
Dette lovforslaget støtter jeg helt opp om, og er selv på jobb blitt "utsatt for" for foreldre som stikker til meg en overfylt bæsjebleie (helst så det tyter utenfor) med kommentar som f.eks.: Kast den her for meg!
|
|
|
#56 |
|
Elsker gamlis- godis
Et lovforslag? Lov om normal skikk og bruk på kaféer, § 1; lov om bleieskift. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romKan man ikke heller skaffe ammerom da? Så slipper folk å bli støtt? Enkelte blir faktisk det. |
|
|
|
#58 |
|
ræv med ører
|
|
|
#59 |
|
ræv med ører
Så enkelt er det ikke. Jeg tror mange ville ikke akseptert det at de faktisk måtte forlate bordet og gå et annet sted. For det er jo så naturlig å amme, at man burde kunne gjøre det hvor som helst og når som helst.
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Men det er jo ikke det for alle. Er det da riktig at de som faktisk blir støtt av det skal måtte forlate bordet og gå? Det finnes jo også mange grunner til å bli støtt av det, uansett hvor naturlig det er. F. eks har jeg sprøyteskrekk, jeg svimer rett og slett av... Er det da greit at en diabetiker skal sitte på resturant å stikke seg åpenlyst, eller burde han gå ut mens han gjør det? Det er jo livsnødvendig og naturlig for den det gjelder. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|