Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir dere til tiggere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 11:24   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

En høyst ufrivillig kulinarisk opplevelse altså

Kulinarisk? Hva har disse panflöyterne med mat å gjöre? Er jeg treig nå? Åndelig föde kan det vel knapt kalles etter mine begreper.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 11:26   #2
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Kulinarisk? Hva har disse panflöyterne med mat å gjöre? Er jeg treig nå? Åndelig föde kan det vel knapt kalles etter mine begreper.

Lurte litt på selv da jeg skrev det, men kan man ikke si kulinarisk om en kulturell opplevelse?

Kanskje de spiser deilig mat mens de spiller?

Sist redigert av Pope : 23-03-07 kl 11:35.
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 11:29   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Lurte litt på selv da jeg skrev det, men kan man ikke si kulinarisk om en kulturell opplevelse?

Hm, ikke så vidt jeg vet, men det er mulig jeg har gått glipp av noe. (Jeg er oppriktig nysgjerrig, altså, mener ikke å spikke.)

Opprinnelig lagt inn av Bokmålsordboka

kulina'risk a2 (fra lat., av culina 'kjøkken') som har med matlaging og kokekunst å gjøre måltidet var en k- nytelse

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 11:32   #4
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du har helt rett, Elinblu! Sjekket det ut selv og fant dette:

Sitat:

kulinarisk -; som har med mat(lagning), finere kokekunst å gjøre: måltidet var en kulinarisk nytelse Etym.:av lat., avl. av culina kjøkken, se -isk

Sitat:

kulturell -elt; som angår el. er preget av kultur: ha kulturelle interesser / Norges kulturelle forbindelser med utlandet; landets kulturelle utvikling (ofte t. forskj. fra materiell) / et kulturelt høytstående folk Etym.: avl. av kultur med fr. endelse

:fullstendig avsporing fra debatten:

Gammel 23-03-07, 16:43   #5
Filla
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2007
Filla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, det er sjelden gitt.

Filla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 20:20   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ga ikke til fyren som sto og så så veldig syk ut utenfor døra mi nå nettopp. Hadde dårlig samvittighet i nøyaktig fem minutter, da så jeg den samme fyren springe opp bakken her.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.