|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinCoronas var en startvin for meg. Og en som het Luna, men den har jeg ikke smakt på veldig mange år, så jeg husker ikke hvordan den var.
|
|
|
#2 |
|
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvin
Luna får meg til å tenke på min aller første "rødvin", iskald Kir. Vet ikke om den finnes lengre, men anbefales ikke! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinPrøv en dyr amarone! Da oppdaget jeg at vin kan være godt:-)
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg foretrekker Ripasso. Det finnes flere varianter av Ripasso på Polet, jeg kjøper den billigste vanligvis. Den er god!
|
|
|
#6 |
|
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
Det er en Reserva, jeg har en Crianza. Men det sier bare hvor lenge den er lagret. Reservaen er lagret lengre og er ikke så kraftig og fruktig som en Crianza. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Høyst sannsynlig. Den er god, og burde kunne fungere som "nybegynnervin", tror jeg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinLærte søsteren min som er helt anti vin med Cellier De Dauphins. Den er kjempefin begynner vin. Lett å drikke til alt |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|