Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pene klær når man skal ut

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 08:29   #1
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Vi pynter barna om vi skal bort, være seg middagsbesøk eller en tur på cafe.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 08:35   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes forresten det er lkettere med jenter enn med gutter når det gjelder akkurat dette. Jenter kan lett pyntes med en kjole uten at det blir stivpyntet. Gutter har ikke så mange alternativer. Jeg kommer aldri til å kjøpe dress/dressbukser og vest til gutten min, det synes jeg er altfor stiv for små barn. Savner mellomting mellom dress/slips/vest og olabukser/genser/joggesko.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:54   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes forresten det er lkettere med jenter enn med gutter når det gjelder akkurat dette. Jenter kan lett pyntes med en kjole uten at det blir stivpyntet. Gutter har ikke så mange alternativer. Jeg kommer aldri til å kjøpe dress/dressbukser og vest til gutten min, det synes jeg er altfor stiv for små barn. Savner mellomting mellom dress/slips/vest og olabukser/genser/joggesko.

Jeg har faktisk tenkt samme tanken.
Jeg liker å kle gutten min pent når vi skal noe, på kafé eller i selskap, men det viktigste er likevel at gutten klarer å bevege seg i dem.
Heldigvis har nå f.eks H&M mange pene, myke skjorter som ser ålreite ut uten å være stivpyntet, og Cubus har fine strikkejakker som er flotte å kombinere med myke, mørke bukser.

Men - nå er gutten vår bare to år ennå, og jeg har lagt merke til at det er mye finere "mellompyntede" klær til småttisene enn til de litt større gutta - så vi får vel et problem etter som han vokser til, og alt jeg kan velge mellom er hvitskjorte eller hettegenser med Spiderman på...

Gammel 24-03-07, 08:39   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Vi pynter barna om vi skal bort, være seg middagsbesøk eller en tur på cafe.

Vi er altfor ofte på cafe enn at jeg gidder å pynte dem av den grunn. Tommelfingerregelen er vel uansett at jeg føler for å sette på dem finere klær når jeg selv gjør det.

Gammel 24-03-07, 08:58   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Vi er altfor ofte på cafe enn at jeg gidder å pynte dem av den grunn. Tommelfingerregelen er vel uansett at jeg føler for å sette på dem finere klær når jeg selv gjør det.

Vi er også på cafe flere ganger i uka, men jeg skifter om til penere klær uansett. Går ikke rett fra lekeplassen til cafebordet.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:05   #6
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vet du Sitron, dette har jeg tenkt på i det siste også.

Mine eldste har vært på mange bursdager i det siste, og svært få av barna pynter seg.
Man kan jo kle seg pent og kult, selv om man er 8 og 10 år.

Jeg kler alltid jentene penere når vi skal noe spesielt.
Teater, ut å spise, bursdager, skoleavslutninger etc. Syns det er koselig, og det syns heldigvis barna mine også.

Men, 2-åringen blir selvfølgelig kledd anderledes enn de store.
De store er opptatt av at ting skal være kult, ikke søtt lenger!

Vi hadde familiebursdag her forrige helg.
Det var kun vi og min bestemor som hadde pyntet seg.
Ikke stivpyntet, men litt pent.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:06   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke på barnehageklær om vi skal på besøk, kino eller teater
Da tar vi på litt penere tøy.

Barnehgaetøyet tåler å bli herjet i,malt med osv
Syntes det er hyggelig å pynte de litt mer i hverdagen

Jeg er også vokst opp slik som Sitron skriver, når vi skulle bort pynte vi oss litt.

Gammel 24-03-07, 20:19   #8
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har noen jenter som skal kle seg selv. Det betyr ofte at det ikke passer sammen. Det bryr vi oss heller lite om til det daglige..

Men skal vi bort, bursdag, ut å spise er det jeg som bestemmer med mulighet for kompromiss. Feks, velge mellom to pene trøyer / skjorter, to skjørt o.l.

Gammel 24-03-07, 09:06   #9
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tar på unga litt finere enn skole-/barnehage-klær om vi enn bare skal på butikken....

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:14   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Her kler vi oss også penere om vi skal noe. Teater er skjørt/kjole for jentene (ikke av julepynteslaget) og penere enn dongeri for gutten (som regel fløyelsbukse med trøye med pikekrage og pen genser oppå). Alltid kåpe eller duffelcoat på vinterstid og annet enn goretex på beina. Som regel er de fleste andre barna kledd på samme måte. (Ungene er nå 5, 8,5 og 9,5)

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:16   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Det er nok varierende hva folk betegner som "pent kledd" også. Jeg kommer aldri til å ta på Lille B skjorte før han evt. spør om det selv fordi jeg er ikke begeistret for det på små gutter. Når vi skal bort har han ofte cordfløyelsbukse, enkel genser og kanskje kortermet åpen skjorte utenpå. Evt. hawaiiskjorte. Pensko gidder jeg virkelig ikke kjøpe til en gutt som vokser 2 størrelser pr. sesong og har kanskje 5 pynteanledninger i året.

Jeg pynter ham ikke om vi skal på café eller et barnearrangement i helgene, det er hverdagslige aktiviteter for meg. Skal vi i operaen tar jeg sikkert på ham antrekket nevnt over.
Når vi skal ut å reise gjelder komfort over alt annet. Både han og jeg skal få slippe å sitte timer på fly i stive bukser.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:22   #12
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Når vi skal ut å reise gjelder komfort over alt annet. Både han og jeg skal få slippe å sitte timer på fly i stive bukser.

Enig! Men det går an å se pen ut i komfortable antrekk også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 11:02   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Enig Sitron.
Barnehageklærene ligger hjemme når det er spesielle ting, som teater, selskaper, osv.
Reise får hun på seg comfy pene klær.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:25   #14
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Enig. Skal vi ut å reise er det helt likegyldig hvordan klærne ser ut. De må være funksjonelle. Lett å ta av og på (uforutsigbar temperatur på flyet), mest mulig benfrihet, sko som er lette å ta av og på (sånn at man evt. kan ha beina på setet) osv. Å tilbringe flere timer på flyplasser, i fly og i drosje krever ikke pentøy, men funksjonelt tøy.

Gammel 24-03-07, 09:17   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Her blir ungene litt pyntet om vi skalnoe spesielt som teater, famileselskap o.l.
Stivpynter de ikke, men en pen bukse og en pen genser (gjerne strikket) synes jeg er å pynte gutter litt.
Skjorter derimot blir sjeldnere brukt (for jeg er ikke glad i å stryke).

Gammel 24-03-07, 21:38   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pynter både barnet og meg selv om vi skal noe spesielt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.