Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-12, 08:24   #1
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Har ikke. Har ikke kvalifisert til å få siden jeg ble gammel nok til å kjøpe en.

Derfor har ungen en barneforsikring utelukkende fordi den garanterer muligheten til å videreføre uføredekning uten ny godkjennelse av helse som voksen.

Gammel 20-01-12, 08:39   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene har alle tre en som kan videreføres uten ny helse erklæring når de blir 18, og har de da ikke råd til og overta den selv så skal jeg sørge for å betale den så den ikke blir avsluttet. Jeg har er dyr forsikring nå, men kan ikke bytte selskap pga. sykdom og operasjon de siste 5 årene. Om jeg holder meg frisk i fem år så kan jeg bytte. Mannen får ikke forsikring fordi han hadde kreft når han var ung, men han er med i LO gjennom jobben og har da heldigvis forsikring gjennom der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:03   #3
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har, men den er full av klausuler. Jeg har psoriasisartritt (psoriasis i leddene) og en kronisk magesykdom, derfor er det unntak for alt som kan knyttes til det - og det er ikke lite. Øye- og ryggproblemer f.eks.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:18   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå fant jeg hva den jeg har via jobben dekker:

Sitat:

Uførekapital er en selvstendig forsikring knyttet til en gruppelivsforsikring.
–Kan ikke tegnes alene
•Retten til uførekapital inntrer når den forsikrede i forsikringstiden er blitt minst 50% ufør og denne arbeidsuførheten har vart i 2 år sammenhengende. Det er en forutsetning at uførheten er godkjent å være varig i minst 50% og er inntruffet før utgangen av det kalenderåret forsikrede fyller 60 år.
•*arbeidsgiver* har uførekapital på 8 G

Det er vel ikke strålende, kanskje? 2 år er lenge, da lever man vel på redusert lønn en god stund før man evt får noe fra forsikringen?

Gammel 20-01-12, 11:23   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Nå fant jeg hva den jeg har via jobben dekker:

Det er vel ikke strålende, kanskje? 2 år er lenge, da lever man vel på redusert lønn en god stund før man evt får noe fra forsikringen?

8 g er ikke så mye. Men resten er bra. De fleste har 2 år, noen ett tror jeg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:30   #6
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

8 g er ikke så mye. Men resten er bra. De fleste har 2 år, noen ett tror jeg.

OK. 8 G er ca 630 000,-. Bør jeg tegne privat forsikring i tillegg, da? Hva trenger man egentlig hvis man blir ufør? Vi har lite gjeld nå (ca 700'), kommer til ha ca 1,2 mill i gjeld om et par år.

Gammel 20-01-12, 11:27   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjennom Forskerforbundet kan jeg få en engangsutbetaling på 12G ved uførhet, med en årlig pris på kr 1037. :tenker:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:44   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Gjennom Forskerforbundet kan jeg få en engangsutbetaling på 12G ved uførhet, med en årlig pris på kr 1037. :tenker:

Vi har også via Forskerforbundet og det er veldig fine priser sammenlignet med mange andre steder altså. Vi har også valgt å ha noen G forsikring ved kristisk sykdom.

Gammel 20-01-12, 09:24   #9
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Har ikke. Har ikke kvalifisert til å få siden jeg ble gammel nok til å kjøpe en.

Derfor har ungen en barneforsikring utelukkende fordi den garanterer muligheten til å videreføre uføredekning uten ny godkjennelse av helse som voksen.

Det samme har ungene her.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.